Klacht: Account aanmaken lukt niet, geen contact mogelijk met klantenservice

Clark1990 op 21 augustus 2023 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Wij zijn overgestapt naar oxxio met een contract van een half jaar. 9 augustus 2023 zou dat ingegaan moeten zijn. Vanaf die dag zouden we de app kunnen gaan gebruiken,maar helaas een account aanmaken lukt niet omdat postcode,huisnummer en klantnummer niet bekend zijn bij oxxio.
Vreemd als je een contract hebt afgesloten.
Bellen is ook onmogelijk met wachtijden van langer dan een uur. Echt belachelijk.
We willen gewoon in de app kunnen zien of alles klopt en wat we verbruiken.

Een account kunnen maken zodat we online ons verbruik kunnen inzien. Bevestiging dat de levering is gestart

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Oxxio

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Oxxio nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Clark1990

9 maanden geleden - Klantenservice gebeld. Daar werd verteld dat ik maar gewoon geduld moet hebben. Het kan toch niet zo zijn dat ik na 1,5 maand sinds aanvragen van het contract nog steeds geen online account heb?

Reactie van de melder van de klacht Clark1990

9 maanden geleden - 2x gebeld. Email verstuurd. Nog steeds geen reactie of fatsoenlijke oplossing. Zelden zo stroperige klantenservice meegemaakt

Bericht van Oxxio

9 maanden geleden - Goedendag, Ik kan heel goed begrijpen dat u wilt weten wanneer u de app kan gebruiken. Helaas zie ik in ons systeem dat de meter momenteel in aanleg is, en niet verbonden. We kunnen dus niet leveren op uw adres op het moment, daarom is het contract nog niet ingegaan. En omdat het contract niet in is gegaan kunt u ook nog niet gebruik maken van de app. Hiervoor kunt u het beste uw netbeheerder contacteren zodat hun kunnen kijken hoe het kan dat de meteraansluiting in aanleg is in plaats van verbonden. Ik hoop u zo wat duidelijkheid gegeven te kunnen hebben, als er nog vragen zijn kunt u ze altijd stellen. Met vriendelijke groet, Naomi Oxxio crew member

Reactie van de melder van de klacht Clark1990

9 maanden geleden - Hey Naomi bedankt voor je bericht. Wel raar dat je collega's van de klantenservice wel gewoon zeiden dat de levering gestart was.... Mijn buren hebben wel gewoon energie en lopende contracten. Waarom wordt dit gewoon niet gecommuniceerd op een normale manier ipv dat ik 3 uur in de wachtrij moet staan en hier op moet communiceren? Als ik niks had gezegd/gedaan was het uberhaupt dan een bericht gekomen van uit jullie? De netbheerder gaat er nu naar kijken. Ik hoop dat dan snel alles is opgelost. En hoe zit het met mijn contract straks, wordt die dan een maand opgeschoven of gaat die wel gewoon in vanaf begin augustus. Ik heb namelijk wel veel energie teruggeleverd

Bericht van Oxxio

9 maanden geleden - Goedendag, Ik kan helaas niet aangeven waarom het niet eerder is gecommuniceerd en waarom collega's van mij dat aan u hebben verteld. Mijn excuses dat u vanuit Oxxio verkeerde informatie heeft ontvangen, ik kan me voorstellen dat dit geen prettige situatie is. Wat fijn dat uw netbeheerder er naar gaat kijken en ook ik hoop dat het voor u allemaal snel word opgelost. Uw contract word met terugwerkende kracht verwerkt op de datum waarop u hem in wou laten gaan, en dan word alles wat u nu 'misloopt' met terugleveren berekend en rechtgetrokken op de jaarnota. Hetzelfde geldt voor elektriciteit en gasverbruik. Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Naomi Oxxio Crew Member

Reactie van de melder van de klacht Clark1990

9 maanden geleden - Hey Naomi, bedankt voor je reactie. Ik waardeer dat zeer. De netbeheerder heeft nu de de meter omgezet naar in werking. Zouden jullie dan zsm het account en het contract kunnen activeren? :) Alvast bedankt

Bericht van Oxxio

9 maanden geleden - Goedendag, Wat fijn om te horen dat de netbeheerder de meter heeft omgezet naar in werking. Ik zie dat wij u leveren per 31/08/2023. Vanaf 31/08/2023 heeft het systeem ongeveer een verwerkingstijd van ongeveer 5 dagen om de Oxxio app toegankelijk te maken. U zou dus vanaf uiterlijk morgen in de Oxxio app moeten kunnen inloggen. Hopelijk heb ik u zo voldoende geïnformeerd. Mocht u verder nog vragen hebben hoor ik het graag. Met vriendelijke groet, Indy, Oxxio Crew Member

Reactie van de melder van de klacht Clark1990

9 maanden geleden - Hey Indy, Dit is natuurlijk niet volgens contract, mijn energielevering zou vanaf 9 augustus moeten ingegaan zijn. Ik heb in de maand augustus ook iets van 250kwh opgewekt met de zonnepanelen. wat gebeurd daar mee? Tevens is nu ook de einddatum verschoven naar 29/02 terwijl dit in het contract staat 9 febuari. Ik wil dan ook niet dat deze ook opgeschoven wordt. Ik zou graag het verbruik met terugwerkende kracht in de app willen zien. vanaf 9 augustus.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Oxxio

6 maanden geleden - Goedendag, Excuus voor de late reactie. Ik kan me goed voorstellen dat u de terug levering wilt terugzien in de Oxxio App. Omdat wij u pas per 31/08 zijn gaan leveren heeft u in de periode van 09/08 tot en met 30/08 nog terug geleverd aan uw vorige energieleverancier omdat wij op dat moment nog niet uw leverancier waren. Soms is het zo dat uw netbeheerder het tot die tijd op zich neemt. Heeft u al uw eindnota ontvangen van uw vorige leverancier? Zo ja, ziet u daar de terug levering in terug tot en met 30/08? Ik hoor het graag! Met vriendelijke groet, Indy Oxxio Crew Member

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 19 april 2024 om 14:30 geantwoord

Geachte heer Snoeker,
Wij willen u informeren dat uw klacht is gesloten. Mocht u toch nog vragen of onduidelijkheden hebben? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Hartelijke groet,

Naomi
Oxxio Crew Member

Clark1990

Heeft op 19 april 2024 om 16:49 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Geen oplossing gehad. Contract is ondanks vele pogingen toch langer doorgelopen als dat erin stond. Ook teruglevering is van de maand augustus niet meegenomen

Alle klachten die gemeld zijn door Clark1990