Klacht: Oxxio komt afspraken niet na

R-R op 22 februari 2021 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Bij Oxxio heb ik na afname van energie ook internet afgenomen. De aanmelding verliep niet soepel, waardoor ik opnieuw mij moest aanmelden. Telefonisch overeengekomen en de toezegging dat ik het oude aanbod 6 maanden 17,50 korting zou krijgen bovenop de 2,50 combikorting. Echter na 3 maanden kopen ze de zonder mijn toestemming de resterende 3 maanden korting af en nog tegen een lager bedrag dan de afgesproken korting. Een klacht ingediend en aangegeven dat ik niet akkoord ga met deze werkwijze. Ik wil de volledige afgesproken korting ontvangen of uit het contract, immers: zij houden zich niet aan de afspraken.

Gewenste Oplossing:

Pas als ik minstens de afgesproken korting ontvang, en door de ergernis is dat nu de komende 2 maanden gewoon 17,50 euro korting. Of ontbinding van de overeenkomst van Oxxio Internet, zodat ik met een partij in zee kan gaan die zich wel aan de afspraken houdt. Het stoort me dat ik geen oplossing krijg of zelfs maar een goed inhoudelijk antwoord op mijn klacht telefonisch en schriftelijk ingediend,

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Oxxio

1 jaar geleden - Goedemorgen, Bedankt voor uw reactie! Zoals mijn collega al via de mail heeft aangegeven, is de maandelijkse korting van 17,50 euro verwerkt op de nota's. Mocht u toch nog vragen en/of opmerkingen hebben, horen wij dit graag van u. Met vriendelijke groet, Dick - Oxxio Telecombeheer

Reactie van de melder van de klacht R-R

1 jaar geleden - Er wordt weer niet inhoudelijk gekeken of gereageerd, enkel een houding ‘voor ons is het afgehandeld’ toont Oxxio. Er is 43,38 euro verrekend voor de korting van 3 maanden. Terwijl afgesproken is dat ik voor die drie maanden 17,50 euro korting ontvang. 3x 17,50 berekenen is niet moeilijk: 52,50 euro. Dus jullie kiezen voor een “oplossing” waar ik niet om vroeg en ook nog eens te weinig wordt er verrekend. Ik vind dit niet kunnen en eis een nette oplossing van Oxxio, want jullie houden je niet aan de afspraken die we gemaakt hebben als voorwaarden voor het aangaan van het contract.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 23 februari 2021 om 15:19 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,

Bedankt voor uw reactie!

Indien u de nota's erbij pakt, kan ik u alles inhoudelijk voorrekenen:

31-10-2020 t/m 31-10-2020 €0,56
01-11-2020 t/m 30-11-2020 €17,50
01-12-2020 t/m 31-12-2020 €17,50
01-01-2021 t/m 30-01-2021 €16,94
31-01-2021 t/m 29-04-2021 €43,38

U ziet dus dat Oxxio zich keurig aan de gemaakte afspraken houdt en deze ook heel duidelijk en gespecificeerd op de nota's terug laat zien.
Ik ga ervan uit dat het nu inhoudelijk ook duidelijk is voor u.

Met vriendelijke groet,

Dick - Oxxio Telecombeheer

R-R

Heeft op 23 februari 2021 om 16:26 geantwoord

Totaal komt dat op 95,88 euro aan korting. Terwijl afgesproken is 6x 17,50 euro, dus 105 euro. Precies het verschil zoals ik al aangaf in de laatste 3 maanden die gekort zijn. Dat is geen oplossing dat is ronduit schandalig.

Reactie van de melder van de klacht R-R

1 jaar geleden - Totaal komt dat op 95,88 euro aan korting. Terwijl afgesproken is 6x 17,50 euro, dus 105 euro. Precies het verschil zoals ik al aangaf in de laatste 3 maanden die gekort zijn. Dat is geen oplossing dat is ronduit schandalig. Ik verwacht nog altijd een oplossing, dit is niet opgelost ook al stelt Oxxio dat.

Bericht van Oxxio

1 jaar geleden - Goedemorgen, Bedankt voor uw reactie! Ik begrijp de verwarring. U rekent 6x €17,50 maar u heeft deze korting voor 6 maanden en de eerste 6 maanden worden naar rato verrekend. Zoals u ziet, klopt het dus helemaal en bent u niet gekort zoals u zelf denkt. Met vriendelijke groet, Dick - Oxxio Telecombeheer

Reactie van de melder van de klacht R-R

1 jaar geleden - Naar rato verrekende korting, wat voor onzin is dat. Er is afgesproken een korting voor 6 maanden. Het contract is ook niet naar rato en 11 maanden en een beetje, maar 12 maanden.

Bericht van Oxxio

1 jaar geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw reactie! Het contract is ingegaan op 31-10-2020. Voor de maand oktober heeft u ook maar voor die ene dag betaald (naar rato) en niet voor de hele maand oktober. Zo geldt dit uiteraard ook voor de korting. Ik ga ervan uit dat het nu wel duidelijk is. Met vriendelijke groet, Dick - Oxxio Telecombeheer

Alle klachten die gemeld zijn door R-R