Klacht: oxxio houdt zich niet aan de afspraak

op 03 juli 2017 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Via de site van de Consumentenbond heb ik gekeken naar de goedkoopste energieleverancier. Dit zou de Oxxio worden. Hierbij wordt een termijn bedrag berekend. Met dit bedrag voor ogen heb ik mij aangemeld. Oxxio vond het nodig om zelf een berekening te maken op basis van verbruik van de afgelopen 3 jaar terwijl ik anderhalf jaar in mijn woning zit. Ik heb gebeld met Oxxio en aangegeven dat ik niet akkoord ging met hun berekende termijnbedrag. Ik wilde het door mij berekende termijnbedrag hanteren. Een van de medewerkers vertelde mij dat ik het door hun berekende bedrag ook zelf kon storneren als hun de termijnafschrijving toch werd afgeschreven. Dat gebeurde dus ook en heb ik het bedrag teruggehaald. Inmiddels was ik in afwachting op een bericht van de Oxxio met het juiste bedrag. Deze bleef uit. Om vervolgens een herinnering en aanmaning te krijgen, uiteraard met de maximale verhoging,(let wel; 40,- voor 1 herinnering) waardoor het te betalen bedrag nu bijna 100,- meer is dan aanvankelijk afgesproken. Tevens krijg ik te horen dat ikzelf alles in de gaten had moeten houden, maw het is mijn schuld. En uiteraard kan Oxxio niets voor mij beteken……Nu al spijt van mijn keuze voor Oxxio. hoop dat het jaar snel voorbij is.

Ik ben van mening dat Oxxio meteen al het juiste bedrag had moeten gaan afboeken vanaf het moment dat ik gebeld had. En niet toch eerst hun eigen termijnbedrag laten afboeken terwijl ze wisten dat ik niet akkoord ging met hun berekening. Ook hadden zij de incassokosten achter wege kunnen laten.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 04 juli 2017 om 11:09 geantwoord

Beste Claudia,

Vervelend om te vernemen dat het mis is gegaan met het termijnbedrag en dat je nu €40 incassokosten erbij hebt gekregen!
Bij het aangaan van het contract zie je een termijnbedrag staan inderdaad. Als je eenmaal klant wordt, krijgen wij de inschattingen door van de netbeheerder waar wij het termijnbedrag op baseren. Dit kan anders uitvallen zoals bij jou, maar het is aan te passen uiteraard. Wel sturen we vooragf een e-mail van het berekende termijnbedrag en mogelijk bedoelde de collega die je sprak aan de telefoon dat je toen al gelijk kon reageren om het bedrag aan te laten passen. Dan hoefde het niet zo ver te komen.
Graag help ik je met de oplossing. Het eerste termijnbedrag van €192 draaien wij uit coulance terug naar €148. De €40 incassokosten boeken wij tegen.
Let wel dat we 2 termijnbedragen in 1 maand incasseren. Het nieuwe termijnbedrag van juli van €148 ook klaar staat om afgeschreven te worden en dat zal op 10 juli zijn.
Ik ga evan uit dat dat geen probleem is. Sorry voor het ognemak en de verwarring, maar we hebben het zo weten op te lossen voor je!
Hopelijk ben je tevreden hiermee.
Mocht je verder nog vragen hebben dan verneem ik het graag.

Danielle
Oxxio Webcare