Klacht: Oxxio faalt bij verhuizing, geen enkele service

op 28 april 2020 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Op 29 feb. 2020 een verhuizing van internet en TV aangevraagd via de online chat. De medewerker heeft daarna de verhuizing per 3 april 2020 ingevoegd en per e-mail aan mij bevestigd. Op 3 april 2020 lijken de diensten te werken. Echter, op 24 april 2020 is er ineens geen internettoegang meer mogelijk, alleen een vangpagina van Oxxio’s leverancier die aangeeft geen internettoegang te verlenen omdat de bestelling niet is afgerond. I.v.m. de beperkte openingstijden via de chat opnieuw contact gezocht. Na heel veel geduld en heel vaak ‘Een moment geduld alstublieft’ blijkt dat de verhuizing niet gelukt is (oude bewoner heeft pas net diensten op dit adres opgezegd) en nu per 11 mei 2020 opgeleverd kan worden. Gezien de huidige tijden (verplicht thuiswerken) aangegeven dat dit geen werkbare situatie is. Daarnaast is er nooit bericht geweest dat de oorspronkelijke opleverdatum 3 april 2020 niet gehaald zou kunnen worden. Wanneer ik hier een kritische vraag over stel, verlaat medewerker de chat. Volgende dag (25 april 2020) maar gebeld met hoop op spoedige oplossing, medewerker gaf aan dat hij de levering misschien kan vervroegen (binnen 5 werkdagen zou een dergelijk probleem opgelost moeten zijn). Hij stuurt leverancier KPN een bericht. Wel het verzoek om de eerstvolgende werkdag (28 april 2020 alweer) na te bellen. Bij nabellen blijkt er geen update. Medewerker geeft aan later die dag nog terug te bellen. Medewerker belt echter niet terug. Diezelfde avond begrijp ik via de chat dat er echt niet eerder dan 11 mei 2020 geleverd kan worden. Oxxio lijkt geen enkele verantwoordelijkheid te voelen voor haar eigen falen en wijst alleen maar naar KPN. Aangegeven dat ik de diensten graag per direct op wil zeggen, omdat andere providers sneller kunnen leveren dan eerste leverdatum van Oxxio. Echter loopt het jaarcontract nog en zou er dan een afkoopsom betaald moeten worden. Dit terwijl Oxxio zelf de partij is die de afspraken keer op keer niet nakomt (bij Oxxio energie afdeling lukt het ze niet op de energielevering op het oude adres tijdig stop te zetten). Als ik het er niet mee eens ben zou ik een bezwaar in kunnen dienen via het contactformulier. Ik heb dit maar meteen via klacht.nl gedaan nu. Mijn kijk op het geheel: het lijkt er op dat Oxxio een relatief eenvoudige wijziging als een verhuizing niet naar behoren op kan lossen, laat staan er duidelijk over te communiceren. Mijn advies aan iedereen die Oxxio heeft en gaat verhuizen: Zeg het op en neem een nieuwe provider, want van dergelijk taferelen word je moedeloos en enorm gefrustreerd.

Tevreden zal ik nooit meer worden, maar zou graag zien dat Oxxio verantwoordelijkheid neemt voor haar eigen fouten en daadwerkelijk stappen neemt om de oplossing te bespoedigen naar een beperkt aantal werkdagen (bijv. afstemmingescalatie bij KPN), i.p.v. de gevolgen van hun falen bij de klant dan wel hun eigen leverancier neer te leggen.

Daarnaast zou een kosteloze oplossing een welkome mogelijkheid zijn.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 20 mei 2020 om 12:23 geantwoord

Goedemiddag,

Nogmaals onze excuses voor het ongemak!
Op 12-5 heeft u mijn collega Amber gesproken en zij heeft een verzoek ingediend om de periode 3-4 tot 11-5 te crediteren.
Als pleister op de wond heeft zij ook een rituals pakket toegestuurd voor al het ongemak.
Wij gaan ervan uit u hiermee voldoende tegemoet gekomen te zijn.

Mocht u nog vragen enof opmerkingen hebben, hoor ik deze graag van u.

Dick - Oxxio Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door rjager