Klacht: Oxxio deur verkoop!!!

op 05 juli 2012 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Ik ben sinds januari overgestapt naar oxxio.. Ik heb mij laten overtuigen door het krachtige verkoop praatje van de deur verkoper. En ben overgestapt naar Oxxio, en dan neem je aan dat zo’n bedrijf je volledig overneemt!! ( Dat is toch altijd de bedoeling met een concurrent bedrijf, dan neem je toch niet alleen elektra over, maar het volledige abonnement!!!! )
Dit had ik nooit moeten doen, aangezien ik alleen wonend ben en heel slecht in mijn papier werk en administratie. Ben er sinds een dikke maand achter dat ik met gas dus nog niet over was genomen!!
Ik zit al een lange tijd niet goed in mijn vel en ben depressief.. Deze overstap en conclusie dat alles niet geregeld was zoals het hoorde, maakt mij van binnen erg woedend.. Het gevoel van opgelicht te zijn en om de tuin geleid te zijn met de mooie babbel van de verkoper, dit zit mij erg hoog. Ook al blijven de service medewerksters herhalen dat het financieel geen grote gevolgen heeft, neemt dat mijn innerlijke onrust niet weg.
Wat bleek is dat er op het contract bij oxxio gas niet was aangekruist!! Terwijl ik vandaag mijn papieren ben gaan organiseren en dit contract tegen ben gekomen. Hier staat het gewoon aangestreept dus wat is het nou??
Ik heb wederom gebeld. ( deze maand al ongeveer 4 keer ) nu is het zo geregeld dat ik wel de zelfde eind datum heb van contract. Dit vind ik erg fijn.

Maar wat mij nog steeds dwars zit is de romp slomp.. de emotie die opgewekt is!! De kwaadheid en het opgelichte gevoel. Ieder telefoongesprek was heftig voor me omdat ik zo in mijn emotie zat. de slechte informatie die mij geleverd is. de ene telefoniste zegt dat ik zelf had moeten opzeggen en de ander weer niet. Een ander gaf aan dat er een actie was en dat je einde van het contract datum 200 euro retour krijgt en dus maar over gaat. Er word verteld dat je een spoed aanmelding kunt doen, vervolgens krijg je een andere verkoper en noemt z’n riedeltje op en je bent aangesloten.. vervolgens krijg je weer een afschrift van je oude leverancier met aanmaning, en bel je op zeggen ze dat ze nog niks van Oxxio vernomen hebben dat ik overgenomen ben. Zoveel gedoe allemaal en een hoop ellende.. zoveel onkosten ik had gewoon bij mijn oude leverancier moeten blijven.. ik had daar een mooi bedrag voor gas en elektra voor 86 euro.. Oxxio neemt alleen elektra over en moet bij de oude leverancier 76 euro betalen voor allen gas!! en bij oxxio 24 euro voor elektra.. zit ik toch 14 euro duurder!!!!!!! PLUS een hoop stress!!

Mijn oplossing!! Ze geven bij een driejarig abonnement mooie i-pads weg!! Dat ze me die maar cadeau doen!! Heb geen goed woord verder meer over Oxxio. Raad t de mensen ook niet aan

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 10 juli 2012 om 13:55 geantwoord

We hebben de klant getracht telefonisch te bereiken, echter zonder succes. Vervolgens hebben we via klacht.nl een bericht gestuurd en het volgende bevestigd:

De klant heeft een overeenkomst getekend voor alleen stroom.
Oxxio heeft op verzoek van de klant ook haar gas aansluiting overgenomen.
Een iPad kunnen wij niet naar de klant sturen.

Michaël
Oxxio Nederland bv

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Oxxio beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Silvahvdm