Klacht: Overzetten maandabonnement binnen 20 dagen?

op 20 februari 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Zoals beschreven in een voorgaande klacht:

Onterecht en slechte afhandeling Klantenservice Arriva

Lees ik dit goed in mijn mailbox voor de afhandeling:
Overzetting ARR Brabant Altijd Vrij Maand 30-01-2018 tot 28-02-2018

Kijk ik toon respect voor de onduidelijkheid op jullie website en dat jullie dit willen oppakken, maar dat ene laatste zinnetje:

‘Wij streven er naar om deze melding binnen 20 werkdagen af te handelen.’

Serieus? 20 dagen…(mischien een 0 teveel?). Het is een MAANDabonnement Arriva een MAAND.

Ik moet dus 8 x €14 = €112 uit me eigen zak voorschieten in de hoop dat ik straks weer terug krijg? Dus dit maandelijkse busreisje gaat me €230 kosten. Zover ik weet heb ik geen geldboom op mijn balkonnetje Arriva. Moet ik nu serieus geld gaan lenen om te kunnen gaan werken?

Wat heb ik aan het overzetten van een maandabonnement als deze al 12 dagen verstreken is? Kom op Arriva…mijn ochtend was al niet best, moet me avond nu ook zo eindigen…

Actievere afhandeling waar je ook iets mee kan...

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 20 februari 2018 om 20:08 geantwoord

Beste Jeff Ockhuizen,

Het klopt dat je dat leest. Toevallig heb ik deze bevestiging zelf naar je gestuurd vanavond. Wij zijn verplicht om binnen 20 dagen klanten te voorzien van een antwoord. Dit is een standaardzin die aan elke mail wordt toegevoegd.

Nu denk je inderdaad: ja, maar dat duurt veel te lang! Klopt! Abonnementen en overzettingen worden in 99% van de gevallen eerder afgehandeld, omdat, zoals je zelf aangeeft, er een einddatum aan een abonnement zit. Dus 20 dagen wachten hoeft niet.

^Wouter
Arriva Webcareteam

Heeft op 21 februari 2018 om 08:49 geantwoord

Ik zou dan graag willen wat de normale afhandelingsdatum is in zo'n geval. Zoals ik al aangeeft kost zo'n dagrit elke dag nogal wat geld. Geld dat op aan het raken is. Krijg ik melding dat het abonnement er op staat? Moet ik dit bij een oplaadpunt ophalen?

Alle klachten die gemeld zijn door Jeff Ockhuizen