Klacht: Onterecht en slechte afhandeling Klantenservice Arriva

op 20 februari 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik heb een nieuwe ov-kaart aangevraagd en de stappen doorlopen. Er staat letterlijk op jullie website:

Wat te doen met een (bijna) verlopen kaart
Een OV-chipkaart is vijf jaar geldig. Na deze periode kun je niet meer met je OV-chipkaart reizen. Een persoonlijke kaart kun je online voor € 7,50 vernieuwen. Je ontvangt dan een nieuwe kaart waar je abonnementen en producten weer op staan.

Nu ik dit gedaan hebt staat het nieuwe abonnement NIET op me kaart en betaal ik dus extra kosten om naar me werk te reizen.

Jullie geven aan dat ik een vervangende kaart moest aanvragen, maar nogmaals dat staat niet zo omschreven op jullie website. Ook dat hier dan extra kosten aan verbonden zijn ipv 7,50 dit 11,50 zou moeten worden.

Ik ben hier zeer kwaad over en word van kastje naar de muur gestuurd. Word ik nu echt zo behandeld als klant die als meer dan 3600 euro heeft uitgegeven aan een maandabonnement?

Hoe krijg ik in godsnaam me abonnement WEL overgezet of me geld terug? Wanneer gaan jullie klantenservice bieden en klanten geen dubbele reiskosten opzadelen? Het mag toch niet zo zijn dat je vaste klanten geen betekenis kan geven…

Als me abonnement op me oude kaart overgezet is op me nieuwe en/of de kosten vergoed worden van deze rit komende dagen. Het is immers al betaald. Graag zie ik WEL een juiste afhandeling en richtlijnen waar dit probleem als sneeuw voor de zon kan verdwijnen.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 20 februari 2018 om 13:58 geantwoord

Beste Jeff Ockhuizen,

Ik vind het jammer om te lezen dat jij ontevreden bent over de klantenservice. Begrijp ik uit je reactie dat jij al via het contactformulier contact met onze klantenservice hebt gehad? Het is inderdaad zo dat wanneer jij een nieuwe kaart aanvraagt het abonnement niet automatisch wordt overgezet. Wanneer je een vervangende kaart aanvraagt wel. Zie ook: https://www.ov-chipkaart.nl/home.htm#/.

Ik begrijp de verwarring over de tekst op de website van het vernieuwen van een OV-chipkaart. Ik ga daar bij de betreffende afdeling melding van maken zodat er naar gekeken kan worden. Excuses voor de verwarring.

Via het contactformulier op de website kun jij de vraag stellen om het abonnement op de nieuwe OV-chipkaart over te zetten, via dit forum lukt dat helaas niet. Het contactformulier kun je hier: https://www.arriva.nl/consumenten/service-contact/contact-met-arriva-1/contactformulier.htm vinden.

^Manon
Webcareteam Arriva