Klacht: Overvolle trein, 2e klas reiziger in 1e klas ZONDER BIJBETALEN

op 06 februari 2017 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Zaterdag van Hilversum naar Leeuwarden: te Zwolle twee treinen afgekoppeld zodat mijn duur betaalde 1e klas reis werd opgevuld met 2e klas reizigers;
Zondag van Leeuwarden naar Hilversum: 1 klein treintje met opnieuw 2e klas reizigers in de 1e klas, te Zwolle zelfs orde en handhaving politie erbij, mensen zelfs staand in de 1e klas.
Dit heeft mij twintig euro gekost terwijl ik het helemaal niet kan missen eigenlijk; tegenwoordig is mijn onmetelijke plezier in het treinreizen OOK niet meer in de 1e klas te koop…..
Dit alles in het weekend van 4 en 5 februari. Geen werkzaamheden op dit spoor.
Een klacht indienen, telefonisch, is gekkenwerk: dan krijg je het callcentrum met een ongeïnteresseerde jongen die totaal geen idee heeft dat hij er zit om samen een probleem te bespreken en/of op te lossen.
Net zoals ik laatst tegen een conducteur zei dat het apart was dat ik EINDELIJK eens werd gecontroleerd op de lijn Hilversum-Amsterdam, en hij me antwoordde dat de batterij van z’n smartphone leeg was dus dat hij wel MOEST nu, anders had hij lekker zitten appen (zijn woorden)

Wanneer ik met de trein reis ben ik in principe altijd tevreden; ik weet dat ik hard moet sparen om een lange reis 1e klas te kunnen doen. dat is dan ongeveer de standaard van het vroegere trein reizen.
Ik vind het fantastisch om ergens in te stappen en te kunnen lezen of naar een podcast of muziek of luisterboek te luisteren, en na een tijdje te kunnen uitstappen op de plaats van bestemming! Geweldig!

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

NS

Heeft op 27 februari 2017 om 13:54 geantwoord

Geachte mevrouw Hooijberg,

Hartelijk dank voor uw reactie welke wij op 6 februari 2017 via Klacht.nl hebben ontvangen. Allereerst onze excuses voor deze late beantwoording. U ontvangt dit antwoord zowel via Klacht.nl als ook van de Klantenservice van NS. Wilt u reageren of vragen wij u om iets naar ons op te sturen? Dan kan dat door de e-mail welke u van NS zelf krijgt, te beantwoorden.

Graag reageer ik op uw reiservaring van 4 en 5 februari 2017. U geeft aan dat u van Hilversum naar Leeuwarden een eerste klas vervoerbewijs heeft gekocht. Tijdens deze reis werd het vanaf Zwolle drukker in de eerste klas doordat mensen met een tweede klas vervoerbewijs ook in de eerste klas mochten zitten. De terugreis was het zo druk in de trein dat er zelfs beveiliging aan te pas moest komen. Ook nu weer zaten er mensen met een tweede klas vervoerbewijs in de eerste klas. Door deze maatregel is uw reis minder comfortabel verlopen. Onze excuses hiervoor.

Helaas bleek dat door omstandigheden er te weinig zitplaatsen beschikbaar waren. In dergelijke situaties wordt er door ons treinpersoneel voor gekozen worden om mensen plaats te laten nemen in de eerste klas coupe. Dit is puur een veiligheidsmaatregel.

Het spijt mij dan ook erg dat u aangeeft dat uw onmetelijke plezier van het treinreizen niet meer in de eerste klas te koop is. Ik wil u daar onze excuses voor aanbieden.

Uw klacht heb ik geregistreerd en daarmee doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling. Ik hoop dan ook van harte, dat uw volgende treinreizen weer naar wens verlopen.

NS Klantenservice.

Heeft op 27 februari 2017 om 20:10 geantwoord

Dank voor de uitgebreide mail. Ik ben blij met de excuses. Ik was nóg blijer geweest met een extra vrij reizen dag. Dat had ik stoerder gevonden. Uiteindelijk heb ik €20,- voor niets betaald. En dan is slechts excuses aanbieden niet echt chique.
Vr.groet, Titia de Vries, Hilversum.

Alle klachten die gemeld zijn door Mevrouw de Vries-Hooijberg