Klacht: Overvolle en niet stoppende bussen

op 19 mei 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Op de lijn 301, van den bosch naar tilburg is het iedere ochtend veel te vol. Zo ook vandaag, waarbij de buschauffeur even “leuk” zwaait tewijl hij lekker doorrijd over de autoweg.

Dit gaat over de bus 301 die om 8:12 op busstation loon op zand had moeten stoppen.

Op het routebord op de bushalte hangt een briefje dat het altijd druk is op deze lijn, dus jullie weten er alles van! Er wordt op het briefje gemeld dat er extra bussen meerijden, echter niet vandaag, of niet rond deze tijd, wat ii heb na 20min nog geen extra bus gezien.

Ik zou tevreden zijn als arivva eindelijk iets doet aan deze drukke lijn.

Ook zou informatievoorziening over eventuele extra bussen erg belangrijk zijn. Niemand weet of er extra bussen rijden, ook niet deze buschauffeur die waarschijnlijk denkt dat hij gewoon kan doorrijden als zijn bus vol is. En de extra bus wel stopt voor de achtergebleven klanten.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

10 maanden geleden - Beste Marco, Begrijpelijk dat je hier van baalt. Wat de reden is dat er geen extra bus komt, kan ik je helaas op dit moment niet vertellen. Ik heb daarom je bericht intern doorgestuurd zodat dit uitgezocht kan worden. Wel zie ik dat de chauffeur melding heeft gemaakt dat hij passagiers heeft laten staan. Dit zal ook worden meegenomen in de monitoring of er (weer) extra bussen moeten worden ingezet. Mocht ik een reactie krijgen vanuit de regio, dan hoor je nog van me. Excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, ^YZ Webcareteam Arriva

Arriva

Heeft op 21 mei 2016 om 08:46 geantwoord

Beste Marco,

Ik heb een reactie ontvangen uit de regio over de versterkingsbussen:
"de reizigers aantallen op deze rit rechtvaardigen geen versterking hoewel we weten dat de bus behoorlijk vol is. De rit van een kwartier eerder wordt wel versterkt."

Mogelijk is dit dus een incident geweest waarbij de bus is doorgereden. Nogmaals excuses voor het ongemak.

^YZ
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Marcolo