Klacht: Overvolle bussen, extra dienst niet op komen dagen

op 10 september 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Dagelijks neem ik de 305 vanuit Veghel naar Eindhoven om 08.16. En elke dag worden mensen als veevervoer getransporteerd in een overvolle bus, waar staan zelfs bijna geen optie meer is.
Normaal gesproken rijd er een extra bus mee om het wat te verdelen. Deze is echter niet op komen dagen vandaag!
Daarnaast is het elektrische schema met de aankomsttijden van alle bussen al tijden kapot.

Zodra het elektrische bord met tijden gemaakt is en er gerekend kan worden op de extra bus dat deze vast rijdt tijdens spitsuren.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 10 september 2018 om 08:40 geantwoord

Beste Gvdb1,

Wat jammer om te lezen dat je deze ervaring hebt met onze bussen. Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt.

Tijdens de start van het nieuwe schooljaar is er, over het algemeen, een toename van het aantal reizigers op de bus- en treintrajecten. Er wordt zo goed mogelijk ingespeeld op deze situatie, bijvoorbeeld door de inzet van extra materiaal, om onze reizigers een goede reis te kunnen blijven bieden.

Onze chauffeurs melden bij de verkeersleiding het aantal reizigers bij onvoldoende capaciteit en als er reizigers blijven staan. Deze rapportages worden dagelijks gelezen door de rayonleiding. Zodra er een vast patroon wordt vastgesteld in de bezetting van een bus en er onvoldoende capaciteit is, wordt er indien mogelijk een extra bus ingezet. Wij proberen onze bussen zo efficiënt mogelijk in te zetten waardoor het niet altijd mogelijk is een extra bus in te zetten. Wij beiden onze excuses aan voor het ongemak dat je hierdoor hebt ondervonden.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, of ons Facebookaccount. Je vindt ons onder @Arriva_NL en www.facebook.comArrivaNederland

^Jessica
Medewerker klantenservice Arriva

Heeft op 10 september 2018 om 08:51 geantwoord

Beste Jessica,

Excuses ik ben denk ik niet helemaal duidelijk geweest. Deze extra bussen worden reeds ingezet omdat er mensen anders opgestapeld in de bus moeten gaan staan. Daarnaast is het een algemene halte, dus vind ik het knap als de buschauffeur weet hoe veel mensen blijven staan, aangezien er meerdere diensten daar stoppen. Vandaag zijn er 2 mensen (waaronder ik) blijven staan bij de halte. Ben benieuwd of u dat doorheeft gekregen..
De extra bus is vandaag dus niet op komen dagen, hopelijk was dit iets eenmaligs!
En de elektrische borden zijn nog steeds kapot.

Mvg

Alle klachten die gemeld zijn door Gvdb1