Klacht: Overstap/Vertraging

op 18 maart 2017 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Geachte heer/mevrouw,

Ik reis met de trein vanuit Groningen naar Rotterdam. Tijd was van vertrek 10.18 uur en aankomst in Rotterdam 12.55 uur. Op internet stond dat er geen overstap was. Helaas moest wij onder onze reis van Groningen naar Rotterdam bij Utrecht overstappen naar een ander treintoestel. En dat wij die vervolg reis moesten staan in de trein.

Maar op het internet stond dat er geen vertraging was. Maar helaas moeten wij nu met vertraging reizen. Nu komen we 10 minuut later dan gepland. Ik wil graag dat u deze klacht eerder had gemeld.

David Luinstra

Ik wil graag dat het eerder gemeld word. Het liefst dat we vergoed krijgen. Maar denk dat het niet kan.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

NS

Heeft op 20 maart 2017 om 14:48 geantwoord

Geachte heer Luinstra,

Hartelijk dank voor uw reactie welke wij op 18 maart 2017 via Klacht.nl hebben ontvangen. U ontvangt dit antwoord zowel via Klacht.nl als ook van de Klantenservice van NS. Wilt u reageren of vragen wij u om iets naar ons op te sturen? Dan kan dat door de e-mail welke u van NS zelf krijgt, te beantwoorden.

Graag reageer ik op uw reiservaring met de trein van Groningen naar Rotterdam op 18 maart 2017. Het spijt mij te vernemen dat de dienstregeling op dit traject niet naar wens is verlopen. Ik kan me voorstellen dat het vervelend was om onverwacht te moeten overstappen op een drukke trein. Mijn excuses hiervoor.

Uw signaal heb ik inmiddels doorgegeven aan de managers die verantwoordelijk zijn voor een punctuele uitvoering van de dienstregeling op uw traject. Uw signaal is aanleiding om kritisch naar onze dienstverlening te kijken en zo nodig maatregelen te treffen. Wij danken u voor de moeite om uw ervaring aan ons door te geven.

Helaas komt u voor een vergoeding volgens onze regeling Geld terug bij vertraging niet in aanmerking. Deze regeling is van kracht bij een vertraging van 30 minuten of meer. Het spijt mij u niet anders te kunnen mededelen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en ik hoop dat uw volgende treinreis weer naar wens verloopt.

NS Klantenservice.

Alle klachten die gemeld zijn door Dssw