Klacht: overstap zonder willens en wetens

op 29 mei 2018 over NLE in de categorie Energieleveranciers

Een paar weken geleden ben ik gebeld door iemand van ENL. Deze meneer bleef door praten betreft met mooi voorstel voor mij als ondernemer in een bedrijf?! ik ben een alleen staande vrouw en heb een eenmanszaak werkzaam als ZZper. Ik moest weg omdat mijn les (mn werk als sportleraar) over 15 miuten zou beginnen, dus ik had veel haast. ik kwam niet van deze meneer af en daarom zou hij in afwachting van een uitleg de papieren door sturen via de mail zodat ik het even rustig kon doorlezen wat de overstap inhield. Door alle drukte en ook helemaal geen interesse om weg te gaan bij mijn energieleverancier NUON heb ik er ook geen haast achter gezet om deze door te lezen.
Opeens krijg ik bericht dat de overstap in gang is gezet, maar ik heb daar nooit mee ingestemd?! waarom zou ik, 2 maanden geleden hebben ze nog mij de nodige kortingen gegeven waar ik zoo lang op wacht. Nu moet ik bijna de helft meer betalen bij NLE?! Ik heb uren aan de telefoon gezeten om duidelijkheid te krijgen maar word van kastje naar de muur gestuurd. ik heb gevraagd wat de mogelijkheid is om terug te gaan naar mijn oude leverancier( Nuon),dan moet ik een boete betalen om weer terug te gaan, dat gaat mij €1000,00 kosten zegt NLE!! En ik moet ook € 200,00 boete betalen aan de Nuon omdat ik aan ben gemeld bij een andere leverancier?! hoe is dit mogelijk?!.
volgens NLE omdat ik niet binnen 7 dagen heb gereageerd op de e- mail is nu de hele procedure in gang gezet. i.pv € 80,00 moet ik nu
€ 142,50 per maand gaan betalen en zit ik er voor 5 jaar aan vast?! ik heb nog nooit een contract voor 5 jaar gehad dus waarom zou ik dat nu wel doen?
ik ben echt wanhopig!!

Ik zou tevreden zijn als dit contract ontbonden kan worden, zodat ik gewoon weer zoals altijd bij mijn eigen leverancier Nuon terug kan. Dat ik niet de boetes , de dubbele kosten moet betalen voor Nuon en of NLE aan een energie maatschappij die ik niet eens ken.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar NLE over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NLE in behandeling genomen

Bericht van NLE

2 jaren geleden - Beste meneermevrouw Hoek, Aangezien NLE uw aanmelding ontving via een extern verkoopkantoor, hebben wij contact met hen opgenomen en de stukken van uw aanmelding opgevraagd. Wij hopen u binnen twee weken te kunnen voorzien van een inhoudelijke reactie op uw klacht. Met vriendelijke groet, NLE Klachtafhandeling

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NLE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NLE

Heeft op 21 juni 2018 om 09:36 geantwoord

Beste mevrouw Hoek,

Zoals toegezegd namen wij contact op met het desbetreffende verkoopkantoor. Wij ontvingen van hen inmiddels de stukken van de aanmelding.

Hieruit is gebleken dat de aanmelding via het externe verkoopkantoor niet op de juiste manier tot stand kwam. In het telefoongesprek wordt niet duidelijk gemaakt dat u een energiecontract bij ons accepteerde.

Wij ontvingen inmiddels een bericht van uw vorige energieleverancier waarin zij ons verzochten om de overstap naar NLE terug te draaien. Wij zullen hiermee akkoord gaan. Dit betekent dat het energiecontract bij NLE wordt ontbonden.

Mocht u hier nog vragen over hebben, horen wij het graag.

NLE Klachtafhandeling

Alle klachten die gemeld zijn door pc.hoek