Klacht: Overstap naar zakelijke energie niet gewenst.

op 18 mei 2017 over NLE in de categorie Energieleveranciers

Op 25 april bezoek gehad van 2 heren van het MKB besparingsbureau. Zij hebben ons weten over te halen over te stappenrond naar de NLE. Mooie praatjes, maar de helft van de informatie achterwege latend. Zo is mij ook niet verteld dat je bij een zakelijk contract geen afkoelperiode hebt. Er moest gauw een handtekening gezet worden, en weg waren ze. Op 26 april , rond 9 uur in de morgen, heb ik de desbetreffende adviseur een email gestuurd dat ik toch liever de overstap niet wilde maken.
vervolgens krijg ik pas na een aantal dagen een reactie met de vraag waarom dan niet. na hier netjes op geantwoord te hebben hoor ik vervolgens helemaal niks meer. Hierdoor ben ik , logischerwijs , er vanuit gegaan dat meneer de boel had geannuleerd.
Tot mij grote verbazing ontvang ik op 12 mei een email van de Nederlandse Energiemaatschappij. Dat ik ben aangemeld en dat de overstap geregeld zou worden.
Ik heb gelijk contact opgenomen en de hele situatie uitgelegt, maar ze zouden het verhaal terug koppelen aan de adviseur die bij ons is geweest. Die zegt vervolgens natuurlijk dat hij alles volgens het boekje heeft gedaan. Dus krijg je een ja- nee spelletje waarbij je dus als consument altijd aan het kortste eind trekt.
De Nederlandse Energiemaatschappij houd zich vast aan het feit dat er een handtekening is gezet, dus het contract is rechtsgeldig.
Ik ben van mening dat mij onjuiste informatie is verstrekt en dat er dingen zijn die niet zijn gezegt terwijl dat wel had gemoeten.( Als ik had geweten dat er geen bedenkperiode zou zijn dan had ik namelijk helemaal niks getekent!). Daar komt nog bij dat ik op 26 april heb laten weten de overstap niet door te willen laten gaan, en dat het contract pas op 10 mei verkocht is aan de NLE. Daar zit 2 weken tussen.
Ik heb het gevoel totaal niet gehoord te worden. En een maatschappij moet toch ook niet blij zijn met een klant die voordat het contract is ingegaan al de buik vol heeft van alles.

Ik ben tevreden wanneer dit contract, wat overigens volgende maand pas ingaat, word geannuleerd en ik ben mijn oude leverancier kan blijven.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NLE

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NLE nog niet in behandeling is genomen.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NLE in behandeling genomen

Bericht van NLE

2 maanden geleden - Beste meneer Van Wijngaarden, Om uw klacht te kunnen behandelen, ontvangen wij graag de mailwisseling die u heeft gehad met het verkoopkantoor en de desbetreffende verkoper. U kunt deze sturen naar info@nle.nl. Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, NLE Klachtafhandeling

Reactie van de melder van de klacht E.v.Wijngaarden

2 maanden geleden - Allereerst dank voor uw reactie. Zojuist heb ik de mailwisseling aan u toegezonden. Deze bestaat echter maar uit 3 emails. Het contact met uw klantenservice is telefonisch verlopen, en ook het bureau waar de adviseur werkzaam is heb ik telefonisch gesproken. De mailwisseling met de desbetreffende adviseur heb ik zojuist verstuurd. Hopend op een positieve reactie verblijf ik, Hoogachtend, E.P van Wijngaarden.

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NLE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NLE

Heeft op 19 juni 2017 om 13:07 geantwoord

Beste meneer Van Wijngaarden,

Naar aanleiding van uw klacht hadden wij telefonisch contact met u op 7 en 12 juni 2017. Wij bespraken het volgende:

Tijdens het bezoek van MKB Besparingsadviseurs werd het aanbod met u besproken. Bij de ondertekening van de overeenkomst werd een checklist met u doorgenomen. Op deze checklist staan verschillende vragen betreffende uw overeenkomst, waaronder “Weet u dat u de overeenkomst na ondertekening niet zonder boete kunt annuleren?”. Alle vragen op de checklist werden met ja beantwoord en ondertekend door de heer E.P. van wijngaarden.

Uit bovenstaande wordt duidelijk dat u op de hoogte werd gebracht van het feit dat er geen bedenktijd van toepassing is na het ondertekenen van de overeenkomst. Het is om die reden dan ook niet mogelijk om over te gaan tot kosteloze annulering van uw energiecontract.

NLE Klachtafhandeling

Heeft op 19 juni 2017 om 13:26 geantwoord

Ik ben het hier absoluut niet mee eens. Ik ben er 100% zeker van dat de checklist waar u het over heeft niet is doorgenomen. Zoals ik al eerder heb aan gegeven was er namelijk niet getekend als ik dit had geweten. Als de adviseur dit hier aan tafel met mij had besproken of had vermeld, dan zou deze hele toestand helemaal niet bestaan want dan waren de heren hier onverrichter zaken weer vertrokken.
Ik kan dit tegen u blijven zeggen, maar blijkbaar heeft u hier geen boodschap aan. Omdat de adviseur ja heeft aangekruist bij een checklist waar ik het bestaan niet van weet, zit ik nu aan een 5 jarig contract vast. Erg jammer dat de heer die hier is geweest op zijn blauwe ogen word geloofd en ik als leugenaar word bestempeld. En dat is nu juist waarom deze kwestie mij zo enorm boos maakt.
Nogmaals, die checklist is niet doorgenomen. De adviseur heeft aan tafel zelf het formulier met mijn gegevens ingevuld. Ik moest kijken of deze klopten en als dat zo was een handtekening zetten. Dat heb ik gedaan omdat ik weet dat ik als consument recht heb op 2 weken bedenktijd. Niet wetende dat dit als zakelijke klant niet zo is. Daarbij blijf ik bij het punt dat ik op 26 april al aan het besparinfsbureau heb laten weten het contract te willen annuleren, en dat op 10 mei het contract toch is doorverkocht. Een erg rare gang van zaken want dit is dus tegen mijn wil in gebeurd.
Deze klacht is dus niet opgelost. Maar ik kan mijn verhaal blijven herhalen, er wordt gewoon niet geluisterd en ik word niet geloofd. Ik zou het zeer prettig vinden wanneer er van jullie kant enige tegemoetkoming komt. Daarnaast zal ik binnenkort contact opnemen met de desbetreffende adviseur en het bureau. Mocht hier geen oplossing uit voort vloeien dan zal ik zeker juridische stappen gaan ondernemen.

Bericht van NLE

1 maand geleden - Beste meneer Van Wijngaarden, Uw reactie van 19 juni 2017 ontvingen wij in goede orde. Uit uw reactie, en zoals eerder telefonisch besproken, blijkt dat u het formulier niet doornam alvorens u dit ondertekende. Wij gaan er echter vanuit dat u een formulier goed doorneemt voordat u dit ondertekent. Het is echter aan u om dit niet te doen. Omdat u in bent gegaan op een zakelijk contract, geldt de wettelijke bedenktijd van 2 weken niet. U bent namelijk geen particulier contract aangegaan, waarbij de wettelijke bedenktijd van 2 weken wel geldt. Mocht u een kopie willen ontvangen van het ondertekende formulier, horen wij dit graag. Wij vinden het uiteraard jammer om te horen dat u hierover ontevreden bent, maar wij blijven bij het standpunt dat wij eerder telefonisch en schriftelijk hebben vermeld. Uw aanmelding kwam op de juiste manier tot stand en wij zullen dan ook niet overgaan tot het annuleren hiervan. Met vriendelijke groet, NLE Klachtafhandeling

Alle klachten die gemeld zijn door E.v.Wijngaarden