Klacht: Overname huurcontract CV- ketel

op 15 oktober 2016 over Feenstra in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

In 2012 hebben wij een huur CV-ketel door Feenstra laten plaatsen in onze woning. Het huurcontract hebben wij ondertekend op 8-3-2012 voor een periode van 12 jaar.

Op 29-4-2016 hebben wij ons huis verkocht. De nieuwe eigenaren zouden het koopcontract overnemen van ons. Echter klopt het nieuwe contract ( de voorwaarden ) wat zij moeten ondertekenen voor overname van geen kant.

Ze geven het jaartal 2015 op terwijl de ketel al vanaf 2012 hangt en door ons al die tijd is afbetaald tot en met 29-4-2016. Ze willen een afkoopsom van 1900,- euro wat de ketel niet meer waard is.

De koper heeft contact gehad met de klantenservice van Feenstra en mocht een voorstel mailen. Dit is gebeurd op 24 juni en vanaf dat moment is Feenstra voor zowel de kopers als ons niet bereikbaar en worden we van het kastje naar de muur gestuurd. Ze komen niet met antwoorden en geven niet bepaald aan mee te willen werken / denken.

De huur wordt nog maandelijks van onze rekening afgeschreven terwijl wij daar sinds 1 mei 2016 al niet meer wonen. De zaak blijft zo stil liggen omdat Feenstra geen gehoor geeft.

Zowel de kopers van ons huis als wij zijn het spuug zat en willen graag tot een oplossing komen met Feenstra.

Zowel de kopers als wij zouden tevreden zijn als Feenstra:
1. Contact met ons opneemt door iemand die beslissingen hierin kan nemen!
2. Feenstra gehoor geeft aan het voorstel wat de koper op 24 juni 2016 naar hun toe heeft gemaild en naar een juiste en eerlijke oplossing kijkt.
3. Het contract eindelijk omgezet kan worden op naam van de nieuwe eigenaren van de woning.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Feenstra over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Feenstra in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Feenstra een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Feenstra

Heeft op 17 oktober 2016 om 15:35 geantwoord

Geachte mevrouw T******,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Via deze weg willen wij onze excuses aanbieden voor de moeizame communicatie, dit is zeker niet de service die u mag verwachten.

Wij hebben u getracht te bereiken, maar helaas is dit niet gelukt. In onze administratie stond een tweede telefoonnummer en nadat wij dit nummer gebeld hebben zijn wij in contact gekomen met uw ex partner.

Tijdens dit gesprek heeft meneer het een en ander kunnen toelichten en zullen wij ervoor zorgdragen dat de algemene voorwaarden inclusief het wijzigingsformulier met de juiste datum doorgemaild zal worden naar u en de nieuwe bewoner.

Tevens zullen wij in dezelfde e-mail antwoord geven op het voorstel wat door de nieuwe bewoners gedaan is.

Hierna zijn wij in afwachting van de nieuwe bewoners of zij hiermee akkoord zullen gaan.

Mocht u nog vragen hebben naar aanleiding van dit bericht dan kunt u ons e-mailen naar: webcare@feenstra.com.

Feenstra Webcare SK

Heeft op 19 oktober 2016 om 13:54 geantwoord

Er is nog geen oplossing. Feenstra heeft 1 keer contact opgenomen met de eigenaar. Over de mogelijkheid om het contract na een jaar op te zeggen ( wat men in een televisie uitzending van omroep max is benoemd door Feenstra ) wordt niet op ingegaan. Het maandbedrag klopt nog steeds niet. Alleen de datum hebben ze in het nieuwe contract juist vermeld deze keer.
De koper heeft vandaag 20 minuten in de wacht gestaan om vervolgens te horen dat diegene die erover ging niet bereikbaar was in de ochtend. Na gedreigd te hebben de media hiermee op te zoeken werd er gelijk terug gebeld. Er viel niet te onderhandel over het contract heeft Feenstra aangegeven aan de kopers. Wel willen ze kijken of wij ( de vorige huurders ) het contract kunnen ontbinden en dan zou de ketel volgende week opgehaald kunnen worden. Over de kosten hiervan geven ze geen gehoor aan de huidige eigenaren. Wij willen hier een antwoord op en hebben ze geprobeerd te bereiken.Ze hebben 1 keer gebeld vandaag maar ivm werk werd dit een gemiste oproep voor ons. Nu is mijn partner al 3 kwartier bezig om weer iemand te pakken te krijgen. Na meerdere malen lang in de wacht te hebben gestaan wordt de verbinding continu verbroken. Hij heeft nu een mail gestuurd naar de afdeling verhuur en een terugbel verzoek.

Dus nee, Feenstra is onmogelijk bereikbaar voor ons en toont nog geen medewerking richting ons of de huidige bewoners. Probleem nog zeker niet opgelost met dit onprofessioneel bedrijf.

Alle klachten die gemeld zijn door Mvr. Teeuwen