Klacht: Overname huur CV ketel

op 06 september 2018 over Feenstra in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

In 2015 hebben mijn vriendin en ik het huurcontract van de CV ketel overgenomen. In augustus is de overdracht geweest maar de koper heeft na het ondertekenen geweigerd om het huurcontract over te nemen. Dus wij zitten nu ook met een wurgcontract (ofwel legale oplichterij) bij Feenstra.Ik ben genoodzaakt om het contract nu te beëindigen en moet voor een ketel wat 10 jaar oud is 600 euro betalen. Ook bij ons is van een coulance regeling geen sprake. Mijn vriendin heeft ook om oplossing gevraagd bij Feenstra. Feenstra houdt hun poot stijf. Zijn er mensen die met mij een e-mail actie op willen zetten? Feenstra bestoken met e-mails. Of naar de media stappen Vara Kassa Tros Radar. Ik lees zoveel klachten over Feenstra. Feenstra kan toch niet zo met hun klanten omgaan!!! Schandalig gewoon!!!

Ik heb aan Feenstra voorgesteld om €215,00 te betalen. Dan is deze klacht afgerond. Ik denk dat ik tegen een dikke muur aan ga lopen net zoals vele met mij.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Feenstra over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Feenstra in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Feenstra een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Feenstra

Heeft op 07 september 2018 om 10:47 geantwoord

Geachte heer Bruggeman,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Eind 2008 is de Intergas cv ketel geplaatst. Het betreft hier een huurovereenkomst met een minimale looptijd van 144 maanden, te weten twaalf jaar. De huurovereenkomst kan na het verstrijken van tenminste 48 maanden tussentijds worden beëindigd. Dit betekent echter wel dat de huurder gehouden is een vergoeding te voldoen. Deze vergoeding wordt bepaald op basis van de initiële investering en de restwaarde. Daarnaast worden er administratiekosten in rekening gebracht.

In 2015 heeft u de huurovereenkomst van de cv ketel overgenomen van de voormalige bewoners van het pand. Bij het overnemen van de huurovereenkomst bent u akkoord gegaan met de geldende algemene voorwaarden en is de restwaarde tevens berekend en vermeld op het wijzigingsformulier.

Gezien voornoemde zullen wij niet afwijken van hetgeen eerder met u gecommuniceerd is.

Vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Feenstra Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Joost1967