Klacht: Overeenkomst afgesloten op basis van valse beloftes. En nog meer.

op 19 juli 2016 over Corendon in de categorie Online Reisbureaus

Ik ben samen met een vriendin van woensdag 6 juli 2016 tot en met 14 juli 2016 op vakantie geweest naar Chersonissos. We verbleven in het appartement Adams. Toen we aankwamen, vertelde Simone en Emma van GoFun het een en ander over de activiteiten in Chersonissos die we bij hun konden aanschaffen, in de vorm van een pakket. Op papier stonden drie verschillende pakketten, waaronder een pakket met daarin: 2x Starbeach, VIP bandje (voor kortingen en acties), 1x College Night en 1 kroegentocht voor een bedrag van 105 euro. Wij vonden dit erg prijzig. Maar omdat wij 9 dagen verbleven op Chersonissos konden wij in principe 3 starbeach feesten meemaken. Simone zei daarom ook tegen ons: “Op het formulier staat twee keer starbeach aangegeven, omdat de meeste vakantiegangers 8 dagen gaan en dus maar twee keer Starbeach meemaken. Maar omdat jullie 9 dagen blijven kunnen jullie 3 keer Starbeach. Jullie kunnen dus 3 keer starbeach voor dezelfde prijs, dus voor die 105 euro.” Op basis van deze informatie hebben wij besloten deze overeenkomst af te sluiten. In deze mondelinge overeenkomst is ons belooft dat wij dus 3 keer naar starbeach kunnen, een VIP bandje kregen, 1x College Night en een kroegentocht kregen.

Ook gaven Simone en Emma aan dat een los ticket voor Starbeach 50 euro kost. Dit blijkt gewoon 40 euro te zijn. Óók hier waren Simone en Emma dus niet eerlijk over…

Vervolgens hebben wij de VIP bandjes in ontvangst mogen nemen waar wij gelijk gebruik van wilden maken. Echter, aangekomen bij Club Cameo, kregen wij niet het voordeel wat ons belooft was. Namelijk: twee voor de prijs van één. Daarnaast kregen wij ook niet de 5 procent korting bij de Supermarkt, wat ons óók was belooft. Wij hebben in de supermarkt en bij Club Cameo de volle prijs moeten betalen. Tot zover onze eerste vakantiedag…

Op donderdag 7 juli hebben wij ons pakket van 105 euro betaald bij Lauren van GoFun waarna wij de bandjes kregen waarmee wij 3 keer naar Starbeach konden.
Op zondag 10 juli werden wij plotseling gebeld door Bennie/Danny van GoFun, hij vroeg ons welk bandje wij om hadden. Wij gaven aan dat we een bandje met een chip hadden waarmee we 3 keer naar Starbeach konden. Na een paar keer gebeld te zijn, kwam GoFun tot de conclusie dat wij de verkeerde bandjes hadden voor Starbeach, want volgens GoFun zouden wij maar voor twee keer betaald hebben in plaats van drie keer. Hier waren wij het absoluut niet mee eens, omdat wij een mondelinge overeenkomst met Simone hebben afgesloten dat wij voor 105 euro 3 keer naar starbeach konden. Anders hadden wij dit pakket niet gekocht.

Uiteindelijk kwam GoFun bij het restaurant waar ik en mijn vriendin aan het eten waren. Simone gaf hier aan dat zij inderdaad heeft aangegeven dat wij voor 105 euro onder andere 3 keer naar starbeach konden. Echter kwam ze ons nu vertellen dat we nu bij moesten betalen, omdat op het formulier 2 keer starbeach stond. Ze liet het formulier zien, maar die hadden wij natuurlijk allang gezien. Zij heeft ons mondeling belooft dat wij voor 105 euro onder andere 3 keer naar starbeach konden. Simone gaf inderdaad toe dat zij dit ons belooft had. Een mondelinge overeenkomst is net zo rechtsgeldig als een schriftelijke overeenkomst. Ondanks dat Simone haar eigen fout toegaf, moesten wij opdraaien voor de kosten. Wij moesten namelijk 10 euro per persoon bijbetalen, anders werd ons bandje doorgeknipt… deze afpersende methode is niet van deze tijd.

Uiteindelijk hebben wij met tegenzin die 10 euro betaald omdat wij toch graag de derde keer starbeach wouden meemaken. Hier waren wij zeer ontevreden over. Terug in Nederland heb ik geprobeerd een klacht in te dienen via de website van Corendon. Daar bleek dat er een klachtenformulier nodig was die op de vakantiebestemming ingevuld had moeten worden om uiteindelijk verder in behandeling te laten nemen. Óók hier heeft GoFun mij niet op gewezen toen ik aangaf dat ik hierover een klacht ging indienen. Ook op dit gebied voelen wij ons gedupeerd.

Kortom: wij hebben het pakket gekocht op basis van onrechtmatige en onjuiste informatie, werden er ons dingen beloofd die wij uiteindelijk niet hebben gekregen en moesten wij uiteindelijk opdraaien voor de fouten die GoFun heeft gemaakt.

De gewenste oplossing is allereerst de 10,00 euro per persoon terug die wij bij moesten betalen. Dus samen 20,00 euro.

En daarnaast een passende schadevergoeding voor de kosten die wij hebben moesten maken doordat wij GEEN kortingen en acties kregen met ons VIP bandje én wij de dupe werden van de gemaakte fouten van GoFun, wat voor ons groot invloed heeft gehad op het plezier tijdens de vakantie met GoFun.

Wij hopen dat dit opgelost kan worden zodat wij in de toekomst weer met Corendon/GoFun op vakantie willen en wij andere mensen niet hoeven af te raden met Corendon/GoFun op vakantie te gaan.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Corendon

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Corendon nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door joukjejolanda