Klacht: Oven met stoomfunctie werkt niet naar verwachting

op 16 januari 2014 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Geachte ,

Op 18 december kocht ik een Gränslös oven. Ik heb me goed laten informeren door een van uw verkopers / keukenadviseurs. Deze vertelde mij dat het gaarstomen van groenten zoals spruitjes of worteltjes mogelijk is. Na een paar weken uitproberen (verschillende temperatuur standen) moet ik tot de conclusie komen dat dit helaas niet mogelijk is. Groenten worden niet goed gaar en branden aan. Ook het ontdooien van brood met de stoomfunctie lijkt meer op brood roosteren. En ook veroorzaakt de oven een enorme hoeveelheid waterdamp in de keuken, zowel tijdens het gebruik als na het gebruik.

Ik zou graag de oven willen retourneren zodat ik een echte combi-stoomoven kan kopen.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IKEA

Heeft op 16 januari 2014 om 18:23 geantwoord

Naar aanleiding van deze melding hebben wij telefonisch contact opgenomen met de klant. In dit gesprek hebben wij besproken wat er mogelijk defect is aan deze oven. De omschreven gebruiksfuncties horen wel bij dit type oven. De klant geeft aan deze zelf te hebben geïnstalleerd, iets wat IKEA bij dergelijke ovens afraadt. Wij hebben de klant het advies gegeven om een erkende installateur naar de oven te laten kijken. Hierbij is afgesproken dat wanneer blijkt dat de oven niet juist is geïnstalleerd, de kosten voor reparatie of vervanging voor rekening komen van de klant. Mocht naar het oordeel van onze servicemonteur er een andere grondslag liggen aan een mogelijk defect van de GRÄNSLÖS oven, dan neemt deze contact met ons op. IKEA Nederland

Alle klachten die gemeld zijn door rsaardnuam