Klacht: OV kwijt, geen hulp aanwezig

op 19 juli 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Hoi,

Gistermiddag zat ik in de trein van Arriva van Venlo naar Nijmegen om 17:02. Toen ik ging zitten viel mijn OV-chipkaart naast mijn zitplek in een gleuf waarbij ik niet meer bij kon. Ik heb geprobeerd om met andere middelen zoals pasjes en een pen mijn OV-chipkaart te pakken maar helaas lukte dit niet. Toen ik om hulp wou vragen bij een conducteur was deze niet aanwezig.. De hele rit niet. Eenmaal aangekomen in Nijmegen was de machinist mijn enig aanspreekpunt. Ik heb hem gesproken, maar ook hij was ontzettend onduidelijk en wist niet hoe ik mijn OV-chipkaart nu terug kon krijgen en hoe nu verder. Is er dan geen enkele hulp aanwezig tijdens een treinrit van het treinpersoneel? Nu krijg ik niet zomaar een nieuwe OV-chipkaart omdat deze al eens is vervangen..

Mocht er iets gebeuren met iemand in de trein, dat er een conducteur gedurende reis een aanspreekpunt is waarbij mensen hun problemen kwijt kunnen.. Ik heb mijn pasje verloren in coupe 278. Krijg ik deze ooit nog terug? Want een nieuw pasje aanvragen kan niet meer volgens de ov-chipkaart site.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

4 maanden geleden - Beste Koen vd Beuken, Wat balen van je OV kaart zeg. Het klopt dat er niet tijdens elke rit een steward in de trein zit. Indien er iets gebeurd in de trein (noodgevallen, vandalisme of agressie) kan men op de noodknop drukken die zich onder de tafels van de 4 zits stoelen bevinden. Een OV-Chipkaart kun je overigens gewoon nogmaals laten blokkeren en een vervangende aanvragen. Het maakt niet uit als dit al eens eerder is gedaan. Wat ik voor je ga doen nu is de regio een mail sturen met de vraag of deze verwijderd kan worden. Heb je daarvoor eventueel nog meer info over de plek waar je precies gezeten hebt in Coupé 278? Met vriendelijke groet, ^SH Webcareteam Arriva

Arriva

Heeft op 02 augustus 2017 om 08:04 geantwoord

Beste Koen vd Beuken,

Helaas hebben we tot op heden nog niet de benodigde informatie van jou ontvangen om de klacht door te kunnen sturen naar de regio. Daarom wordt de klacht afgesloten.

^MR
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door koenvdbeuken