Klacht: Ov fiets abonnement zoon onder de 18

op 02 mei 2017 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Sinds half 2015 toen onze zoon maar de middelbare school ging hebben we voor hem een ov fietsabbonement afgesloten. Dit omdat onze zoon verder van huis naar de middelbare school ging en wij een extra zekerheid wilde hebben mocht zijn fiets kapot gaan. Zodat hij toch naar school kon gaan. Iedere keer werd netjes de factuur automatisch geïncasseerd bij ons . Geen problemen. Helemaal te vrede. Tot afgelopen 25 april. Toen kregen wij een mail dat door verandering in de regels er geen ov fietsabbonement kan bij iemand onder de 18. Vandaag contact gezocht eerst op het 050 nummer daar werd aangegeven gewoon het fiets abonnement via internet aan te vragen met de ov pas van onze zoon en dan onze contactgegevens erbij (net zoals zijn ns trein abonnement dat wij de contactpersoon zijn). Echter bij het invullen van de ingangsdatum kregen we een foutmelding waarin aangegeven werd met een 030 nummer contact op te nemen. Zo gezegt zo gedaan .. de mevrouw aan de telefoon was heel aardig en probeerde van alles maar kreeg het niet voor elkaar. Ze ging overleggen met haar collega… toen kregen we te horen dat wij als ouders een ov kaart op onze naam en foto moeten aanvragen en daar een fietsabbonement op moeten zetten en zo kan onze zoon dan met die pas een ov fiets huren. Ik geef vervolgens aan hoe kan mijn zoon nu met een pas van een ander een fiets mee krijgen. De mevrouw gaf aan dat haar collega had aangegeven dat hij dan met de pas van ons waarschijnlijk zonder problemen de fiets mee kan krijgen. Ik gaf aan dat ze dat niet kunnen garanderen en dat beaamde ze. Door verandering in de regels bij de ov fiets schijnt er dus nu niks anders mogelijk te zijn voor personen onder de 18 .dat kan toch niet???? Ik kan wel een treinabbonement afsluiten voor mijn zoon met ons als contactpersoon maar als ik al 2 jaar een ov fietsabbonement heb op de pas van mijn zoon die geïncasseerd word op onze rekening zonder pronlemen maar als ze het ov fiets abonnement gratis maken dan kan deze niet op de pas van mijn zoon maar moeten wij een pas aanmaken met onze naam en foto en die moet onze zoon dan gebruiken. Maar wat als wij deze zelf nodig hebben? Wie heeft dit bedacht. Dit kan niet

Als ik een ov fietsabbonement op de pas van mijn zoon kan zetten met ons als contactpersoon zodat mijn zoon de ov fiets abonnement weer net zoals de afgelopen 2 jaar kan gebruiken

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door erikcindy