Klacht: Ov chipkaart te laat ontvangen, abonnementen zijn niet overgezet

op 30 juni 2016 over Ov chipkaart in de categorie Openbaar Vervoer

Na ruim een week wachten eindelijk mijn nieuwe ov-chipkaart ontvangen. Helaas zijn mijn NS-abonnement en mijn GVB- en Connexxion abonnementen niet automatisch overgezet op de nieuwe kaart, zoals de website en de klantenservice van OV Chipkaart wel beloven. Deze abonnementen staan nog op mijn oude, inmiddels verlopen, kaart. Met als gevolg dat ik nu al € 70 aan losse kaartjes heb moeten kopen om op mijn werk te komen. Als ik OV Chipkaart bel, krijg ik te horen dat zij de abonnementen niet over kunnen zetten (waarom niet?) en dat hun backoffice mij binnen 5 werkdagen terug zal bellen om een oplossing te bespreken. Mijn zoontje heeft zijn nieuwe ov-chipkaart nog helemaal niet ontvangen ‘wegens problemen met het systeem’. Ook hierover word ik over 5 werkdagen pas teruggebeld, terwijl wij als gezin a.s. zondag een lange treinreis moeten maken, met één ov-chipkaart zonder abonnementen en eentje die helemaal ontbreekt. De klantenservice van OV Chipkaart denkt totaal niet mee, biedt geen oplossingen en biedt geen excuses aan voor de gang van zaken.

Als OV-Chipkaart de door mij gemaakte extra reiskosten vergoedt (op dit moment al € 70 en dit loopt dagelijks op), de ov-chipkaart van mijn zoontje levert en zijn extra reiskosten vergoedt en excuses maakt voor de onvoorstelbaar slechte service.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ov chipkaart

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ov chipkaart nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door EefjeW.