Klacht: Oudere emballage bon wordt niet geaccepteerd

op 30 mei 2021 over Lidl in de categorie Supermarkten

Ik vond nog een oudere emballage bon terug, nu 9 mnd oud van €3,80
Deze geprobeerd in te leveren bij de betreffende winkel, maar de kassa wilde de bon niet scannen. De cassiere gaf aan dat de bon te oud zou zijn, de inlevertermijn wist ze niet, maar gokte 2 of 3 maanden.
Later vertelde een leidinggevende hetzelfde.
Ik heb contact opgenomen met LIDL via Whatsapp en daar werd een termijn van 30 dagen gegeven. Een vervolg vraag werd niet binnen 2 dagen beantwoord en ik ben het na 4 dagen Whatsapp, waarbij ik 3 berichten heb mogen ontvangen binnen 2 min en de rest uit wachten bestaat ben ik daar wel klaar mee.

Ik heb zelf wat huiswerk gedaan en kwam tegen dat een vordering bij een winkel een standaard verjaartermijn heeft van 5 jaar en dat deze ten hoogste kan worden ingeperkt tot 1 jaar. En doordat de LIDL later 30 dagen noemde, is er van inperking geen sprake en dus is het termijn mijns inziens 5 jaar.

Ik ben tevreden als er een policy update plaats vind bij LIDL en dit naar alle filialen wordt gecommuniceerd, zodat ik mijn bon ter plaatse kan inleveren.

Ik wil geen waardebon of andere persoonlijk oplossing, LIDL zit hier stelselmatig fout en dat moet worden rechtgezet.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Lidl over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Lidl in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lidl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lidl

Heeft op 30 mei 2021 om 12:23 geantwoord

Heeft op 04 juni 2021 om 15:16 geantwoord

Lidl bied mij een coupon aan voor de lidl-app en meld dat een emballage-bon een geldigheid heeft van 30 dagen.
Dit is in conflict met het burgelijk wetboek.

art. 6:236 aanhef en onder g. BW:
Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt als onredelijk bezwarend aangemerkt een in de algemene voorwaarden voorkomend beding:
g. dat een wettelijke verjarings- of vervaltermijn waarbinnen de wederpartij enig recht moet geldend maken, tot een verjarings- onderscheidenlijk vervaltermijn van minder dan een jaar verkort;

Ik verwacht dus dat LIDL de emballage termijn policy veranderd en niet vasthoud aan 30 dagen.

Alle klachten die gemeld zijn door 118GTR