Klacht: Wasmachine verkeerd aangesloten

op 28 augustus 2019 over OTTO in de categorie Online Warenhuizen

Ik woon sinds 28 juni 2019 in een nieuw appartement. Ik heb bij Otto een nieuw wasmachine besteld en deze zou ik in termijnen betalen. De levering liep alles goed, de wasmachine was er op tijd en hij werd aangesloten door 2 mannen.

Het is een enorm kleine ruimte, 1,20 bij 1,20 waarschijnlijk en geheel witte muren. Hier staat mijn wasmachine, daarnaast voor de aansluiting van de wasmachine een wasmand en daarboven heb ik rekken met kleren hangen en op de grond liggen ook nog enkele boxen met kleding.

10 augustus kwam ik erachter dat achter de wasmand een complete lekkage aan de gang was omdat de aansluiting niet goed aangedraaid was en het water allemaal de muur langs naar beneden liep. Dit heeft losse pinten veroorzaakt, schimmel en plekken op mijn muur. Ook is het water in een van de manden gelopen met ondergoed erin. Dit was wit en er zaten nu allemaal rare plekken op dus een gedeelte kon ik weg gooien.

Ik heb Otto gemaild en hun zeggen dat ze denken dat deze schade was veroorzaakt door een wasmachine die hiervoor er stond. Daarom weigerden ze mijn klacht. Wel hadden ze een waardebon van 20 euro aangeboden voor de kleren.

Ik woon hier nog maar net, dus nee, er stond geen andere wasmachine. Dit is zelfs de eerste wasmachine ooit die ik heb gekocht. Daarbij, het is zo’n kleine ruimte, als deze schade er al zat, dan hadden de mannen die dit hadden aangesloten zeker wel genoteerd, vooral omdat het precies de plek is waar de wasmachine staat. En als deze schade al aanwezig was geweest voor dat ik er in ging dan had dit in het huurcontract moeten staan, maar dat staat er niet. Ik heb een video van de woning voordat ik er in ging waar ook te zien is dat deze schade niet aanwezig was.

Inmiddels is er een vriend bij geweest die alles heeft aangedraaid waardoor nu niks meer lekt. Ik zelf ga er niet bij want ik heb er geen verstand van en ben doodsbang iets verkeerd te doen. De wasmachine is veder goed. Alleen de schade die ik heb opgelopen zit er nog steeds.

Dit heb ik uitgelegd aan Otto maar tot nu toe geen antwoord op oplossing ontvangen. Ik ben erg ontevreden en ook vrij kwaad over deze situatie. Ik hoop daarom dat Otto dit snel gaat inzien dat dit gewoon niet klopt wat ze zeggen en dit oplossen.

De schade moet gerepareerd worden en een tegoedbon voor de kapotte kleren die ik heb moeten weggooien. 20 euro is bedekt niet de kosten die ik heb moeten weggooien, maar ga ik wel mee akkoord. Het belangerijkste is dat deze schade zo snel mogelijk wordt gerepareerd.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar OTTO over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door OTTO in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat OTTO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

OTTO

Heeft op 28 augustus 2019 om 10:21 geantwoord

Heeft op 02 september 2019 om 10:43 geantwoord

Uiteindelijk akkoord gegaan met deze oplossing. Niet geheel wat ik had gehoopt maar aangezien mijn verhuurders bij wouden leggen is het probleem hiermee opgelost.

Alle klachten die gemeld zijn door jillin