Klacht: Verzending en retour

op 10 maart 2020 over OTTO in de categorie Online Warenhuizen

Bestelling werd vertraagd(5 feb, kon nog wel 4 weken duren zei man aan telefoon), annuleren kon niet meer ivm verwerkte betaling, moest ik maar retour sturen bij binnenkomst. Prima! Aangeleverd uiteindelijkbij iemand in buurt, met valse handtekening door Post NL via via daar achter gekomen, direct Otto wederom gebeld: geen retourformulier in de doos…. moest zelf retourformulier maken en naar antwoordnummer in Utrecht sturen. Dit was 17 feb. Inmiddels bijna maand verder, geen retour hebben ze ontvangen, maar ik nog steeds ruim 300 euro lichter…. schande hoelang alles moet duren. En ik continue moet bellen. Krijg steeds verschillende dingen te horen. Nooit meer Otto!!!!! Ik ben nog zo eerlijk om te melden dat ik m heb, ik had ook kunnen zeggen dat ik niks had ontvangen, daar wij niet getekend hebben maar Post NL zelf. Ook dat heb ik gemeld bij Otto. Mijnotto.nl is ook drama, niks terug te zien..

Ik wens wil mijn geld terug! Dat het retour wordt verwerkt en ik niet weer te horen krijg; kan 4 tot 6 weken duren.

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar OTTO over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door OTTO in behandeling genomen

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat OTTO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

OTTO

Heeft op 10 maart 2020 om 15:01 geantwoord

De klant heb ik gemaild met een formulier niet geboekt retour. Graag ontvangen wij deze terug incl. het retour bewijs. Zodra wij deze terug hebben ontvangen starten wij een onderzoek. Het geld kan zodra de formulieren retour zijn aan de klant worden terug gestort. Met vriendelijke groet, Otto Klanten service

Heeft op 10 maart 2020 om 15:57 geantwoord

Tevens gaat het natuurlijk nergens over, dat wanneer ik iets retour stuur (los van alle problematiek vooraf), ik steeds te horen krijg: ja mevrouw het kan 4 tot 6 weken duren.....
En onderzoek instellen??? duurt weer 4 tot 6 weken zeker. jullie moeten je zaakjes op orde hebben.
Een doos (gewoon jullie doos) zit er omheen met een handgeschreven retourlabel (op aanraden van jullie collega.... maar dat kun je vast teruglezen ook in het systeem)

Bericht van OTTO

2 weken geleden - Daar de klant niet telefonisch te bereiken was is nogmaals via de mail contact opgenomen. De retourzending is inmiddels terecht en op de rekening van de klant in mindering gebracht. Tevens is er opdracht gegeven de betaling retour te storten aan de klant. Daar de bezorging van het pakket niet helemaal juist is verlopen zijn er excuses aangeboden en heeft de klant een waardebon met een shoptegoed toegezonden gekregen.met vriendelijk groet, OTTO Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht Isam1978

2 weken geleden - Top opgelost