Klacht: tweederangs burger

op 16 september 2019 over OTTO in de categorie Online Warenhuizen

Ik had een vloerkleed bij OTTO besteld, voor 29,99. Gekozen voor achteraf betalen, omdat er wel eens iets mis kan zijn met een product.
Na aanvankelijke bevestiging, kreeg ik 2 dagen later ineens een mail dat achterafbetaling niet kon, vanwege overschrijding limiet…Geen enkele info te vinden op de website hierover.
Overschrijden limiet leek mij nogal vreemd bij 3 tientjes, maar goed, toen maar het geld direct overgemaakt.
Vervolgens bleef mijn account echter op o staan, en de bestelling leek opeens niet meer in behandeling (eerder wel).
Even gebeld met Otto.
Wat bleek: mijn account was- zonder berichtgeving aan mij- geblokkeerd…

Nu ben ik nieuwe klant bij OTTO, heb nergens schulden (ook nooit gehad), bestel eigenlijk alleen s wat dingetjes bij bol.com en het vloerkleed was inmiddels betaald. Dus ik vroeg me af wat de reden van deze blokkade was.
Bleek het aan mijn adres te liggen. (ik woon op een bungalowpark, wegens huurwoning nood in mijn regio, keurig legaal, ingeschreven bij de gemeente etc. ). Ik toonde begrip, wellicht zijn er collega-bewoners geweest waarmee Otto slechte ervaring had, anderzijds kan dit in elke straat gebeuren… En gaf aan dat het kleed betaald was , dus geen risico voor Otto. Maar men was onvermurwbaar. Ik moest een kopie van mijn ID insturen, met een bewijs van inschrijving op dit adres van de gemeente (!).
Eerder werd mijn bestelling niet in behandeling genomen, en was mijn account geblokkeerd.
Ik voelde daar weinig voor, los van de nodige tijd, gedoe, en geld dat dit kost, vond ik deze gang van zaken behoorlijk absurd, en ver gaan richting een keurige klant, die aan haar verplichting (betalen) had voldaan.
Gevraagd of ik via een vriendin wel kon bestellen, dat kon , zolang ik maar niet dit adres of mijn bankrekening gebruikte in het account (gekoppeld aan mij en dit adres). Sorry, dit voelt heel verkeerd, ik voel me behandeld als een 2e rangs burger. Het is dat ik het vloerkleed graag wilde kopen, anders was ik definitief klaar met Otto. Het is zeker geen reclame en hier verlies je klanten mee.

Excuus van Otto en de mogelijkheid gewoon een account aan te maken, zonder inleveren van een kopie id en inschrijving gemeente.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar OTTO over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door OTTO in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat OTTO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

OTTO

Heeft op 16 september 2019 om 13:09 geantwoord

Inmiddels heeft Otto telefonisch contact gehad met de klant en is er alsnog excuses aangeboden. Na ontvangst van de betaling was levering wel mogelijk geweest. De toelichting van eerder was onjuist en niet volledig genoeg. De klant heeft inmiddels een uitgebreidere toelichting gekregen omtrent leveringen op bungalowparken.

met vriendelijke groet,

OTTO
Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Y.R.Posthumus