Klacht: Retourzendingen

problemenmetretouren op 01 mei 2019 over OTTO in de categorie Online Warenhuizen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

In februari een grote bestelling gedaan bij OTTO (meubels, badmeubel en 2 bedden). Deze worden door verschillende leveringsdata op verschillende dagen geleverd. Het badkamermeubel eerst; deze is voorzien van een excuussticker van PostNL omdat deze beschadigd is bij transport, is deze helemaal opnieuw ingepakt en ingetapet. Ik heb ‘m niet eens uitgepakt. Dan komen de meubels tezamen met 1 bed binnen en later nog een bed. Het laatste pakket is ook beschadigd en ik zie meteen door het gat dat dit bed ook is beschadigd. Ik bel de OTTO om het beschadigde pakketten (badkamer en 1 bed) op te halen.

Bij het uitpakken van de meubels (1 van de 4 pakketten), zie ik dat de kwaliteit erg tegenvalt. En besluit deze ook terug te sturen. Omdat ik toch al een retour had staan op een zaterdag, vraag ik telefonisch of het op dezelfde dag als de andere retour opgehaald kon worden. Dat was geen probleem.

Op de ophaaldag staan er 6 pakketten klaar: wandmeubel (4), badkamerkast (1), bed (1, maar nog een pakket aan vastgetapet), telt als 1). Allen netjes voorzien van retourbon van OTTO met mijn gegevens.
Ik zie bij het tekenen op het scherm bij de vervoerder van Extra@home dat er 4 pakketten staan en zeg hem dat het niet klopt. Deze meneer ziet ook dat het om meer pakketten gaat en zegt mij dat de andere pakketten op het scherm verder staan en laat mij dat op zijn apparaatje zien. Oké denk ik, en teken.

Nu, 6 weken later hoor ik van OTTO dat de wandmeubel (4 pakketten) is teruggekomen en claimen dat ik de rest niet heb teruggestuurd. Terwijl Extra@home zegt dat er maar 1 retour is aangemeld bij hen (alleen het wandmeubel bestaande uit 4 pakketten). Ik heb geen enkel bewijs in handen wat er is opgehaald en wat de vervoerder mij liet zien op het scherm, noch een bevestiging van OTTO wat er retour is gegaan.

Nu moet ik dus bewijzen zonder bewijzen en ben afhankelijk van jullie inzet om dit uit te zoeken.

Gewenste Oplossing:

Check jullie depot, retourbonnen zitten netjes op de dozen en moeten te vinden zijn
Laat de mensen niet telefonisch retourneren doorgeven zonder bewijs of stuur na het telefonisch contact een bevestiging van wat er is besproken (zoals het normaal gaat bij webwinkels)
Geef een trackTrace ook van wat er retour gaat, laat zien door een bevestiging wat er retour is gegaan (ik krijg geen bon, mailtje, wat dan ook)

Beoordeling 10/10 star-5 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar OTTO over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door OTTO in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat OTTO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

OTTO

Heeft op 01 mei 2019 om 14:29 geantwoord

Geboden Oplossing:

OTTO heeft inmiddels telefonisch contact gehad met de klant. Zoals klant aangeeft is door de vervoerder een wandmeubel, een midikast en een bed gelijktijdig op 16 maart bij klant opgehaald. Volgens de vervoerder hebben zij echter alleen het wandmeubel bij klant opgehaald. Omdat OTTO overtuigd is dat klant wel alle artikelen meegegeven heeft zijn betreffende artikelen gecrediteerd op het OTTO-account.

Met vriendelijke groet,

OTTO
Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht

5 jaren geleden - Ik ben hier enorm blij mee en opgelucht! Hartelijk dank voor deze oplossing OTTO! Met vriendelijke groeten, Diana

Alle klachten die gemeld zijn door