Klacht: Levering wordt steeds uitgesteld. Weinig informatie beschikbaar

nkorver op 30 mei 2017 over OTTO in de categorie Online Warenhuizen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 10 April heb ik eeb hoek/slaap bank besteld met een levertijd van 5 weken. Sindsdien kreeg ik na 5 weken een bericht dat het later wordt maar binnen 2 weken, na 2 weken is er nu nog steeds geen zicht op een exacte leverdatum.

Dit zijn de interacties tot nu toe:
10-04-2017 Hoekbank besteld en betaald (via iDeal) op Otto.nl
12-04-2017 Email bevestiging dat betaling binnen is
04-05-2017 Ik heb gebeld om te vragen of er meer informatie is over de levertijd. Die is er niet, ik krijg 1 dag voor levering een bericht.
14-05-2017 Ik hoopte op goed nieuws, de bank komt precies zoals gepland binnen, maar ik krijg een email met “Nieuwe leverstatus: komt binnen 2 weken”
22-05-2017 Ik bel om te kijken of de bank deze week echt binnenkomt (rekening houdend met hemelvaart deze week). Ik krijg te horen dat de bank 20 mei uit het magazijn (in duitsland) is gekomen, dus hij moet deze week binnenkomen. Helaas heeft de medewerker geen verdere information in zijn ‘systeem’
24-05-2017 ’s ochtends gebeld maar er is een probleem met ‘systeem’, ik word later op de dag teruggebeld. ’s middags nog niet gebeld, dus ik bel zelf terug. Ik vraag of bank nog echt deze week binnenkomt. Medewerker heeft geen informatie in ‘systeem’ maar verwacht van niet. Medewerker kan verder niks vertellen.
29-05-2017 Nog steeds geen informatie dus ik bel weer met Otto. Medewerker bevestigd dat bank op 20 mei uit magazijn in duitsland is vrijgegeven, maar kan mij verder geen informatie geven. Uiteindelijk kan de medewerker wel een melding op mijn account plaatsen dat ik meer informatie nodig heb, en er zal met mij contact opgenomen worden.

Nu is toch echt mijn geduld op. Ik kan echt niet begrijpen dat een online bedrijf in deze tijd zo weinig aandacht besteed aan informatievoorziening. Ze wijzen snel de finger naar het transportbedrijf, maar als ik daar contactgevens van wil, dan mag dit alleen intern!? Maar intern wordt weinig informatie verstrekt.

Inmiddels heb ik lekker mijn housewarming op klapstoeltjes gevierd, en mijn bezoek later deze week gaat lekker op een luchtmatras. En ik weet nog steeds helemaal niks over de levertijd van mijn bank.

Gewenste Oplossing:

De bank zo snel mogelijk ontvangen!

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar OTTO over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door OTTO in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat OTTO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

OTTO

Heeft op 30 mei 2017 om 14:57 geantwoord

Geboden Oplossing:

Er is uitgebreid telefonisch contact geweest met onze klant. Met de klant is besproken en uitgelegd wat er is gebeurd. De bestelde bank is op tijd aangekomen bij onze vervoerder welke de bank gaat leveren. Helaas is er geen bericht uitgegaan naar de klant om te laten weten dat de bank binnen was bij hen en dat er een afspraak gemaakt kon worden. Door een communicatiefout is de bank dus onnodig langer blijven staan. Uiteraard betreuren wij dit en hebben uit coulance een tegemoetkoming aan onze klant aangeboden.

met vriendelijke groet,

OTTO
klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door