Klacht: OTA ENERGIE TE HOOG VERBRUIK, GEEN ENKELE ADEQUATE REACTIE!!

Op mijn adres levert u energie dwz gas en stroom.
Sinds 27 oktober 2016 ben ik klant bij u.
Voor mijn andere adres was dit altijd naar tevredenheid.

Mijn energieverbruik voor dit adres is aanzienlijk op eigen initiatief laatste jaren gedaald en na gericht onderzoek ben ik overgestapt te meer omdat een energienota mede in opbouw afhankelijk is van verbruik van voorgaande jaren. Dit is overal terug te lezen wanneer men zich verdiept; dit zal u ongetwijfeld weten…

Helaas viel de nota onverwacht en helaas nog steeds zeer bevreemdend hoog uit. Dit wordt niet door u verklaard in uw antwoord van 15 november op de door mij gezochte juridische bijstand.
U geeft een uitgebreide echter reeds bekende opsomming van feiten. Ik wil graag een verklaring en oplossing van uw kant voor het feit dat ik bewust 3 jaar op rij een dalende energienota heb, daarnaast minder aanwezig ben etc etc!!
Ik verwijs u graag naar de bijlage van de jurist waar alles letterlijk zwart op wit in staat en waar u geen inhoudelijk antwoord op wenst te geven! geeft; nogmaals ik zou het prettig vinden als u met een oplossing komt ipv de feiten te herhalen!
Wat ik erg vreemd vind is daarnaast, reeds meermaals aangekaart, het feit dat het verbruik bij NLE lager is nl voor periode 4 augustus 2015 – 17 augustus 2016 dagen 380 Gas 305 m³ plus het verbruik van periode resterend verbruik van 18 aug 2016 tot met en overstap naar United Consumers op 27 oktober waar 71 dagen voor staan met een bijpassend verbruik van 40 m3.
Dan kom ik uit op een verbruik van 305 m3 + 40m3 = 345 m3 voor deze twee periodes samen gerekend, is dat een totaal van 451 dagen. Het lijkt mij zeer onlogisch dat ik voor een periode van 338 dagen dan 354m3 zou aftikken terwijl er een verschil is van 113 dagen met de vorige leverancier!!!

Op 23 oktober heb ik al contact gehad met een medewerkster die niet veel meer wist uit te brengen dan ‘ja maar’, ‘maar ehhh’, ”maar het is niet hoog hoor.” Waarop ik zei: ‘verklaart u mij dit dan svp…”Echter helaas verklaring blijft uit.
In uw schrijven van 15-11-2017 citeer ik deze alinea ‘ Ieder jaar bevat natuurlijk 12 maanden, een energieleverancier beschouwd 5 maanden hiervan als zijnde wintermaanden (november tot en met maart). Tijdens deze 5 wintermaanden verbruikt u 80% van het gehele jaarverbruik. Zoals u ziet verbruikt u in de overige 7 zomermaanden erg weinig gas.
Daarnaast wordt ongeveer 75% van het gehele gasverbruik verbruikt aan de verwarming, 20% aan het warm water en 5% voor het koken.
Zoals eerder gezegd maak ik uitsluitend af en toe gebruik van de verwarming, niet eens elke dag, enkele uren en enkele maanden van het jaar. Helaas is de enige optie een betaalde eiking en dat vind ik zachtgezegd een zeer makkelijke oplossing in de zin van ‘dan is het als bedrijf voor ons klaar!!’ Ik vind dat u als energieleverancier ook een verplichting heeft naar trouwe klanten die al jaren voor meerdere facetten diensten bij u afnemen waaronder ook jarenlang zorgverzekering. Jammer dat u het zo met uw klanten wil omgaan…

Ik wil sowieso schadeloos gesteld worden voor het bedrag van ca €50 wat ik onterecht bij heb moeten betalen.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door UnitedConsumers in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Lotte3679