Klacht: Order onterecht geannuleerd

op 03 augustus 2016 over Zalando in de categorie Online Warenhuizen

Afgelopen weekend had Zalando een extra 15% kortingsactie op sale artikelen. Ik heb dus voor ettelijke honderden euro\’s aan afgeprijsde merkartikelen gekocht, 4 broeken, Tshirt en sweatshirt. De bestelling werd keurig per mail bevestigd, zoals altijd. Ik heb vooruitbetaald met Paypal/Visa. Vanmorgen krijg ik tot mijn verbazing een mail van Zalando dat ze de order hebben geannuleerd wegens een fout in de goedereninventaris. Maar toen ik op de Zalando website keek zag ik dat 5 van de 6 artikelen wèl voorradig waren, 3 stuks van elk nota bene. Vreemd hè? Als goedmakertje voor de annulering kreeg ik een kortingscode voor 10% op een volgende bestelling, uitgezonderd op enkele merken, maar niet aangegeven werd welke merken het betreft. Waarschijnlijk juist die merken die zijn geannuleerd. Op z\’n minst hadden ze een kortingscode van 15% mogen geven. Maar het ergste van alles vind ik de onbetrouwbaarheid van de website. Mailen dat iets niet voorradig is maar op de site nog wel voorraad aangeven! Ik voel me goed beetgenomen. En nu maar afwachten of het geld wordt teruggestort en zo ja, hoe lang dat gaat duren. In al die jaren dat ik zonder problemen heb kunnen kopen bij Zalando heb ik dit nog niet meegemaakt. Eigenlijk zou ik opnieuw willen bestellen want ik heb de broeken hard nodig, maar ik heb het geld nog niet terug van de geannuleerde order.

De annulering moeten ze ongedaan maken en gewoon leveren wat ik had besteld en waarvoor ik heb betaald. En als er 1 artikel niet leverbaar is, kunnen ze dat ook naleveren. Dat is in het verleden ook gebeurd, dus waarom nu dan niet?
En in plaats van het goedmakertje van 10% zouden ze 15% kortingscode moeten geven.

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Zalando

Reactie van de melder van de klacht Femke Boekholt

11 maanden geleden - Antwoord op mijn bericht van gisteren op de Zalando Facebook pagina: Hoi, Bedankt voor je bericht. Het aankoopbedrag is naar je teruggestort zie ik, dit zul je in enkele dagen moeten ontvangen. Helaas kan het soms zo zijn dat de voorraad op de site verkeerd staat aangegeven, ik verwacht dat dit nu ook het geval is. Je zult straks per mail een betere kortingscode ontvangen. Mijn excuses voor al dit ongemak! Groeten, Dimitry@Zalando Ik heb het bedrag inmiddels teruggezien op mijn creditcard account en ook heb ik een mail ontvangen met 20% kortingscode. Op de website staan de bewuste artikelen echter nog steeds als zijnde voorradig.

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Zalando nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Femke Boekholt