Klacht: opzegging

op 22 augustus 2018 over NLE in de categorie Energieleveranciers

ik heb alles terug gestuurd daar ik glasvezel besteld had maar een standaard pakket gekregen had bij de bij sluiten stond als ik glasvezel had moest ik een installateur moest laten komen want daar moesten nog andere kabels bij komen als ik vraag en besteld heb voor glasvezel verwacht ik het ook en steeds geld van de rekening afhalen met de mail we zijn er bijna had nog niets ook krijg ik mail dat het nog niet retour gestuurd is al heb ik het bewijs naar hun gemaild en is geaccepteerd

dat alles op gelost is dat ze begrijpen dat ik geen klant bij hun ben en geen rekeningen meer sturen

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar NLE over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NLE in behandeling genomen

Bericht van NLE

3 maanden geleden - Beste meneer Martinus, Naar aanleiding van uw klacht hebben wij u meermaals gebeld. Helaas hebben wij u niet kunnen bereiken. Om die reden ontvangt u hierbij onze reactie op uw klacht. Op 22 april 2018 ontvingen wij uw aanmelding voor het alles-in-1-contract. Ter bevestiging hiervan stuurden wij u direct het contract per e-mail toe. Zoals duidelijk vermeld in deze e-mail had u vanaf dat moment twee weken de tijd om uw aanmelding, indien gewenst, te annuleren. Aangezien NLEx geen annulering ontving binnen deze termijn, kwam de overeenkomst tot stand. Dit betekent dat u automatisch akkoord bent gegaan met de Algemene Voorwaarden Alles-in-1. Anders dan dat u stelt, deed u geen aanmelding voor diensten via glasvezel. U diende pas ná het opleveren van uw diensten via de koperen netwerkverbinding een klacht hierover in, eerder was NLEx niet bekend dat u liever gebruikmaakte van het glasvezelnetwerk. Ter oplossing van uw klacht boden wij u aan om een upgrade naar het glasvezel uit te voeren. Het enige dat u hiervoor diende te doen, is een aanmelding voor dit product. Omdat NLEx geen aanmelding van u ontving, konden wij de upgrade logischerwijs ook niet voor u uitvoeren. Uit onze gegevens bleek immers dat u geen akkoord hiervoor gaf. Dat u geen akkoord gaf voor de upgrade naar het glasvezelnetwerk, neemt echter niet weg dat er eerder een alles-in-1-contract tot stand kwam. Hier kunt u na het verstrijken van de wettelijke bedenktijd niet alsnog vanaf zien. U heeft later besloten om het door u afgesloten alles-in-1-contract op te zeggen. Geheel conform de Algemene Voorwaarden Alles-in-1 bracht NLEx de afkoopsom in rekening. De afkoopsom bestaat uit de resterende maandbedragen van het contract dat u niet nakwam. Wij kunnen dan ook niet tegemoetkomen aan uw verzoek om u geen factuur meer te sturen. Deze is reeds opgemaakt, NLEx verzoekt u dan ook vriendelijk deze te voldoen. Met vriendelijke groet, NLEx Klachtafhandeling

Reactie van de melder van de klacht peter 67

3 maanden geleden - Ik heb het contract waarin staat van glasvezel naar nlex gestuurd

Bericht van NLE

3 maanden geleden - Beste meneer Martinus, U heeft ons verschillende e-mails gestuurd, maar uit geen van deze e-mails blijkt dat u een contract voor glasvezel afsloot. Op basis hiervan kunnen wij helaas niets voor u betekenen. Met vriendelijke groet, NLEx Klachtafhandeling

Bericht van NLE

3 maanden geleden - Beste meneer Martinus, U stuurde ons een e-mail met daarin uw alles-in-1-contract van 27 februari 2018. Het klopt dat dit een glasvezelcontract was. Deze aanmelding werd echter geannuleerd omdat u het eerste maandbedrag niet voldeed. Hiervan ontving u op 10 april 2018 een bevestiging. U meldde zich op 22 april 2018 nogmaals aan. Dit keer deed u geen aanmelding voor diensten via glasvezel. Dit is ook meermaals bevestigd. Gezien het voorgaande, en eerdere reacties vanuit NLEx, kunnen wij u niet van een ander antwoord voorzien dan dat uw aanmelding voor Alles-in-1 niet kosteloos geannuleerd kan worden. Met vriendelijke groet, NLEx Klachtafhandeling

Reactie van de melder van de klacht peter 67

3 maanden geleden - Via klacht nl. zijn jullie snel met kometaar geven maar op mails wordt niet gereageerd geld wordt derict af gehaald maar niets ontvangen kijk op Facebook als jullie denken jullie kunnen niets doen ga ik verder

3 maanden geleden - Gaarne de mails van mijn contract op sturen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NLE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NLE

Heeft op 07 september 2018 om 10:07 geantwoord

Beste meneer Martinus,

U dient bij NLEx een klacht in, dit houdt in dat het contact met u verloopt via de klachtafdeling. Aangezien uw klacht via Klacht.nl loopt, reageren wij hier en niet per e-mail.

Voor de volledigheid vindt u hieronder nog eenmaal onze reactie op uw klacht.

Op 27 februari 2018 deed u een aanmelding voor Alles-in-1 via glasvezel. Voorwaarde om uw diensten te kunnen opleveren, is de betaling van het eerste maandbedrag. Daar u dit maandbedrag niet voldeed, werd uw aanmelding door NLEx geannuleerd. Hiervan stuurden wij u op 10 april 2018 een bevestiging per e-mail.

Op 22 april 2018 meldde u zich aan voor Alles-in-1 via het koperen netwerk. Ter bevestiging van uw aanmelding stuurde NLEx u het alles-in-1-contract per e-mail toe. Vanaf dit moment had u twee weken de tijd om uw aanmelding, indien gewenst, te annuleren. Aangezien NLEx geen tijdige annulering van u ontving, kwam de overeenkomst tot stand. Dit betekent dat u automatisch akkoord bent gegaan met de Algemene Voorwaarden Alles-in-1.

U betaalde het eerste maandbedrag en wij zijn dan ook overgegaan tot het gereedmaken van uw diensten.

Op 25 mei 2018 stuurden wij u het alles-in-1-pakket toe en vanaf 4 juni 2018 kon u gebruikmaken van Alles-in-1. Wij ontvingen uw klacht over Alles-in-1 op 10 juni 2018.

Naar aanleiding hiervan had onze Klantenservice meermaals contact met u. U gaf namelijk aan dat u een aanmelding deed voor een alles-in-1-pakket via glasvezel. Onze Klantenservice bood u om die reden een upgrade aan van het alles-in-1-pakket, zodat u alsnog gebruik kon maken van glasvezel. U besloot hiervan geen gebruik te maken en retourneerde het alles-in-1-pakket.

Om de upgrade in orde maken, dient u opnieuw een aanmelding te doen voor het juiste pakket. Aangezien u dit niet deed, kon NLEx de upgrade niet voor u uitvoeren.

U wenste wel het alles-in-1-contract dat u had te beëindigen. Daar er een overeenkomst werd gesloten, dient u de resterende maandbedragen aan NLEx te voldoen. Hiervoor maakte NLEx een laatste factuur op. U heeft tot op heden verzuimd deze factuur te betalen.

Wij kunnen u dan ook niet anders informeren dan dat u het openstaande bedrag aan NLEx dient te voldoen. U heeft immers een overeenkomst gesloten.

Gezien wij u nu meerdere keren van dit antwoord hebben voorzien, gaan wij tevens over tot het sluiten van uw klacht.

NLEx Klachtafhandeling

Heeft op 10 september 2018 om 17:58 geantwoord

Nog even dit iemand die een AOW krijgt en die goedkoop tv wil kijken zegt een bedrijf dit is het verder geen antwoorden meer maar geld van je rek. afhalen voor dat je iets krijgt lijk mij meer op oplichting

Alle klachten die gemeld zijn door peter 67