Klacht: Opzegboete terwijl is toegezegd dat deze wordt gecrediteerd

op 17 april 2020 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Omdat ik ging verhuizen en ging inwonen op een adres waar al voorzieningen voor stroom gas geregeld waren moest ik mijn Oxxio contract opzeggen voor de einddatum. Omdat dit voor de einddatum was stelde ik voor om het contract over te dragen aan de nieuwe bewoner, maar dat was niet mogelijk. Via de Oxxio chat kreeg ik het onderstaande antwoord:

Jammer maar begrijpelijk dat je het contract moet opzeggen. Het is helaas niet mogelijk om het over te zetten. Maar als wij zijn gestart met de levering kan de boete worden gecrediteerd.

Ondanks deze toezegging nadat ik me situatie heb uitgelegd werd er alsnog een opzegboete van mijn rekening geincasseerd. Deze heb ik teruggeboekt omdat het tegenstrijdig is wat de medewerker in de chat mij heeft toegezegd. Telefonisch konden zij mij hier ook niet mee helpen en werd mij geadviseerd een klacht in te dienen.

Ik ben tevreden als de opzegboete van 50 euro ook daad werkelijk is gecrediteerd en geen betaal herinnering krijg.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Oxxio

5 maanden geleden - Beste heer of mevrouw,Ik kan goed begrijpen dat u zich afvraagt waar u nu aan toe bent. Er is inderdaad toegezegd dat we de boete kunnen crediteren wanneer de nieuwe bewoner van uw oude woning weer een contract bij ons zou afsluiten. Wanneer de levering op het adres gestart is kunnen we de boete tegenboeken. Op dit moment zien we nog niet dat we opnieuw zijn gaan leveren op het adres, waardoor de boete automatisch toch is opgevoerd.De boete kan dus worden tegengeboekt wanneer Oxxio weer levert op hetzelfde adres op naam van de nieuwe bewoner.Ik hoop je zo voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet, Mitchel, Oxxio Webcare

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 20 mei 2020 om 10:40 geantwoord

Beste heer of mevrouw,

Ik zag dat de klacht nog openstond en wilde even bij u controleren wat de huidige stand van zaken is. Ik heb er nog even naar gekeken en ik zie niet dat wij weer zijn gaan leveren op het adres. We kunnen de boete dan helaas niet crediteren.

Mocht u nog vragen voor ons hebben, stel ze dan gerust nog even.

Mitchel, Oxxio Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door jochem93