Klacht: Opschorten levering bijbetaling via Global Direct en via IDEAL

op 20 september 2016 over Dell in de categorie Electronica - Computers

Via Internet een forse PC met monitor besteld bij Dell. Betaald via IDEAL. Afschrijving van bedrag (ruim 1300,00 euro) liep hierbij via “Global Direct”.
DELL beschreef dat aflevering enige dagen later plaats zou vinden. Met in hun mails zelfs hiervoor de verwachtte datum. Nadien echter radiostilte. Wel via hun site zichtbaar dat ik een bestelling had geplaatst. Op de vermelde dag van aflevering vrij van werk genomen. Helaas! Geen aflevering. Dus hierop DELL klantenservice gebeld. Aardig mevrouw legde -tikje vermoeid- uit dat mijn betaling via IDEAL de boos doener was. Het duurt via GLOBAL DIRECT soms wel 6 a 7 werkdagen voordat DELL het geld heeft ontvangen. (mijn probleem?) Ik moest maar geduld hebben tot bij hen het geld binnen was. Pas dán zou ik mijn orderbevestiging en leveringsdatum ontvangen.

Ik noem dit ronduit onduidelijk en klantonvriendelijk. Vóóraf aan een consument duidelijk maken dat IDEAL betalingen STERK vertragend werken én aangeven dat de vermelde afleveringsdatum fake is zou naar een klant toe zeer gewenst zijn. Heel teleurstellend voor een goot Amerikaans bedrijf met een goede naamsbekendheid zoals DELL.

Zeer spoedige levering van mijn bestelde én betaalde artikelen. Voor nieuwe klanten meer duidelijke benoeming van leveringsvertragende oorzaken. Geen fake datum noemen als vermoedelijke leveringsdatum.
Intern bij DELL snel hun partner GLOBAL DIRECT de wacht aanzeggen.
Deze gang van zaken kost DELL goodwill en vertrouwen bij hun klanten !!!!!!

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dell

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Dell nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door festos