Klacht: Opnieuw een storing

op 15 maart 2017 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Ik ben een studente van de Hotel Management School Maastricht en reis wekelijks van Barendrecht naar Maastricht. Volgens dienstregeling ben ik ongeveer 2:45 minuten onderweg. Vandaag reis ik weer van Maastricht naar huis en voor de vijfde week op een rij heb ik te maken met een storing. De ene week geeft het mij een extra reistijd van 30 minuten, maar het is voorgekomen dat ik 2 uur later op mijn eindbestemming aankwam. Ik begin me er nu echt aan te ergeren dat dit wekelijks zo fout gaat. Ik ben de onzekerheid van de NS zat en hoop dat ze hier een fatsoenlijke oplossing voor bedenken, want zo reis ik niet meer met plezier met de NS. Ik betaal veel geld(gelukkig met 40% studentenkorting) om op mijn eindbestemming te komen, maar ik vind de prijs-kwaliteit verhouding slecht.

Ik was tevreden met de vorige dienstregeling. Vorig jaar had ik niet zoveel problemen met de NS. Het ging wel eens fout, maar dan moest ik een halfuur langer op Eindhoven wachten en dat vind ik eens in de zoveel tijd niet erg. Maar door die nieuwe dienstregeling moet ik 3 keer overstappen om in Maastricht te komen en hierbij zit te vaak een storing

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 20 maart 2017 om 11:58 geantwoord

Geachte mevrouw Wouters,

Hartelijk dank voor uw reactie welke wij op 15 maart 2017 via Klacht.nl hebben ontvangen. U ontvangt dit antwoord zowel via Klacht.nl als ook van de Klantenservice van NS. Wilt u reageren of vragen wij om iets naar ons op te sturen? Dan kan dat door de e-mail welke u van NS zelf krijgt, te beantwoorden.

Graag reageer ik op uw klacht over de nieuwe dienstregeling op uw traject van Maastricht naar Barendrecht. Ik vind het vervelend te lezen dat deze niet aan uw wensen voldoet. Dit mede door de extra overstappen en de vertragingen. Mijn excuses hiervoor.

Bij de opzet van de dienstregeling proberen wij het grootste deel van onze klanten zoveel mogelijk tegemoet te komen. Dit doen wij door de treinfrequentie af te stemmen op de regionale vervoersvraag die regelmatig wordt gepeild. Daarbij is het belangrijk dat onze treinen goed op elkaar aansluiten. Hierin moet echter vaak een keuze gemaakt worden. Het is niet mogelijk om alle verbindingen op elkaar aan te laten sluiten. De grootste reizigersstromen geven de doorslag bij deze keuze.

Wij stellen het erg op prijs als klanten met ons meedenken voor verbetering. Via de link http://www.ns.nl/reisinformatie/actueel/dienstregeling2017.html kunt u alle informatie vinden.

Ik heb uw klacht over de nieuwe dienstregeling doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling. Met uw reactie kan in kaart worden gebracht of er eventuele aanpassingen gemaakt kunnen worden, ik kan hier echter geen toezeggingen over doen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

NS Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Sarahwouters