Klacht: Oplichting Windows

op 20 februari 2018 over Adyen in de categorie Betalingsdiensten

Goedemiddag,

Ik werd gebeld door een indiaas persoon die zich voordeed als Windows techneut, hij vertelde mij dat mijn pc in gevaar verkeerde en dat hackers mijn persoonlijke gegevens konden inzien. Verder zei hij, omdat mijn Windows verouderd is, dat ik moest betalen voor de nieuwste service. Dit gaat om een bedrag van 300 euro. Aangezien Adyen de betaling heeft afgerond. Zou ik graag het bedrag teruggestort willen hebben op mijn rekening. Indien nodig kan ik mij op meerdere wijzen identificeren zodat u weet dat ik de eigenaar ben van het geld en dat het daadwerkelijk van MIJN rekening gehaald is.

Terugstorting volledig bedrag

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Adyen

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Adyen nog niet in behandeling is genomen.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Adyen in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Adyen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Adyen

Heeft op 25 februari 2018 om 16:28 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Dank voor uw bericht aan Adyen.

Wij kunnen niet namens onze merchants (Primera in dit geval) terugboekingen uitvoeren. Daarvoor dient u met de merchant contact te nemen.

Zie voor meer informatie:

Ik hoor het graag als er meer vragen zijn.

Adyen Support
support@adyen.com
www.adyen.com

Alle klachten die gemeld zijn door DDCA