Klacht: Oplichting toegangskaarten concert

op 14 mei 2017 over Viagogo in de categorie Kaartenverkoop

Op een woensdag begin maart 2017 heeft mijn dochter via de website VIAGOGO kaarten gekocht voor het optreden op donderdag 25 mei 2017 van het tieneridool Shawn Mendes. (het concert is ondertussen verplaatst naar zaterdag 27 mei)Volgens de aankondiging op de website zou het gaan om zeer goede tickets.
Kostprijs per ticket: 118,05 Euro. Met daarbovenop een resem administratie – en andere kosten bedroeg de totale kostprijs voor een avondje Shawn Mendes 640,30 Euro. Voor die prijs kreeg mijn dochter de garantie op 4 kaarten die een goede plaats in de zaal verzekerden en om de belevingswaarde van het concert nog te verhogen werd ook vermeld dat aan deze tickets een exclusief ‘meet and greet’ moment met het tieneridool was gekoppeld.

In het bericht op de website werd onderstreept dat het om zeer bijzondere tickets ging en er ook nog maar slechts 4 beschikbaar waren. Volgens de website was dit exclusieve aanbod slechts een paar uur geldig. De betaling voor deze tickets gebeurde electronisch.

Op zondag 7 mei heeft mijn dochter de mail met de toegangskaarten in haar mailbox gekregen. Blijkt dat het om tickets gaat die slechts 46,00 Euro waard zijn, met een beperkt zicht op het podium. Er is ook niet langer sprake van het exclusieve ‘meet and greet’ moment. Bovendien staat de tickets ook niet op naam van mijn dochter zodat we niet eens zeker zijn of ze ook effectief wordt toegelaten op het concert. In de mail staat dat je bij problemen steeds contact kunt opnemen met het adres dat vermeld staat in de mail. Helaas geven ze daar niet thuis.

Kort samengevat. Wij zijn opgelicht en het minste dat nu moet gebeuren is dat we ons geld terugkrijgen.

Als we ons geld terug krijgen.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Viagogo

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Viagogo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Sode74