Klacht: Oplichting. Geen communicatie , afspraak niet nagekomen

Patrick__ op 17 februari 2021 over Vliegwinkel.nl in de categorie Online Vliegtickets

Ik had geboekt in december, maar wegens een covid besmetting is de vlucht niet kunnen doorgaan. Ik kreeg de keuze van vliegwinkel om een terugbetaling of een open ticket. Heb voor open ticket gekozen. Zie messenger communicatie met vliegwinkel onderaan. Nu ik het ticket wil verzilveren, krijg ik steeds 1 boodschap van hen per dag , met steeds dezelfde vragen voor bijkomende informatie. Door deze lakse onverschillige houding heb ik de nieuwe geplande vlucht ook gemist. Nu ik mijn geld dan maar terug vraag, krijg ik totaal geen reactie meer.

Indien ze er op hopen dat ik geen gerechterlijke stappen neem, zijn ze wel aan het verkeerde adres.

Chat history

Beste Patrick , bedankt voor je bericht. Graag ontvangen we je boekingsnummer en je emailadres. Momenteel wordt Messenger beantwoord van ma-vr: 09.00 – 17.00. We doen ons uiterste best met de capaciteit die we hebben.

Doordat we veel vragen binnen krijgen, kan het zijn dat je soms even op een antwoord moet wachten. We proberen iedereen binnen een dag van een reactie te voorzien. Onze excuses daarvoor. We hopen op je geduld.
[email protected]

Verzonden door vliegwinkel.nl: 23 december 2020
Beste Patrick, vervelend om te vernemen dat mevrouw positief is getest. Veel beterschap gewenst.

Ik zie dat naar aanleiding van het beleid van de luchtvaartmaatschappij. een volledige restitutie van de tickets mogelijk is. Deze kunnen wij voor je aanvragen.

Ook kunnen we een open ticket aanbieden. Wil je de waarde van je tickets behouden voor een wijziging in de toekomst dan kunnen we je boeking omzetten in open tickets. Hiervoor dienen wij wel je akkoord te krijgen.

Let wel, we dienen haar vluchten voor vertrek uit het systeem te halen. Ik hoop snel iets van je te horen.

Groeten Acelya
Door jou verzonden: 23 december 2020
Beste, graag wijzigen naar een open ticket dan. Alvast bedankt

Verzonden door vliegwinkel.nl: 23 december 2020
Ik heb haar ticket zojuist omgezet naar een open ticket. Groeten Acelya
Thx…goede service!

Graag gedaan, Patrick! Ik wens jullie alvast fijne dagen. Groeten Acelya
Door jou verzonden: 23 december 2020
Krijg ik hier mailtje van?
Prettige festen

Verzonden door vliegwinkel.nl: 23 december 2020
Omdat dit geen officiële annulering is, kan ik je geen mail sturen. Bewaar ons chat als bewijs dat je ticket is omgezet naar een open ticket. Groeten Acelya
Door jou verzonden: 23 december 2020
Ok, maar hoe verzilver ik dit dan in de nabije toekomst?

Verzonden door vliegwinkel.nl: 23 december 2020
Je kunt via deze weg weer contact met ons opnemen. We helpen je dan weer verder aan nieuwe vluchten.
Vr 23:03
Door jou verzonden: 12 februari om 23:03
Beste is het mogelijk om na te kijken of ik het ticket kan inruilen voor een H/T van 18 tot 26?

Verzonden door vliegwinkel.nl: 12 februari om 23:03

Za 17:04
Door jou verzonden: 13 februari om 17:04
Beste, mijn Booking VW-4533887. Mijn email [email protected]
Ma 11:03

Verzonden door vliegwinkel.nl: 15 februari om 11:03
Beste Patrick, gelieve aan te geven om welke maand het precies gaat zodat ik het voor je kan nakijken. Groetjes, Charlotte
Door jou verzonden: 15 februari om 11:07

Verzonden door vliegwinkel.nl: 15 februari om 11:07

Door jou verzonden: 15 februari om 11:08
Beste, in bijlage het ticket. Dit was van november. Ik mocht jullie via messenger terug contacteren om dit te wijzigen
Di 09:30
Door jou verzonden: Gisteren om 09:30
Hallo…het begint dringend te worden. Kan ik anders het geld terug gestort krijgen en doe ik een nieuwe boeking
Di 12:16

Verzonden door vliegwinkel.nl: Gisteren om 12:16
Hallo Patrick,

Waarmee kan ik je helpen?

Groeten,

Sharin
Door jou verzonden: Gisteren om 12:32
Hallo Sharin…ik moet altijd terug hetzelfde sturen. Voordien had ik gevraagd om mijn ticket om te boeken (zie historiek) maar dit verloopt moeizaam. Daarom stel ik voor om mijn ticket terug te betalen

Verzonden door vliegwinkel.nl: Gisteren om 12:32

08:58
Door jou verzonden: Vandaag om 08:58
Kan ik aub mijn geld teruggrstort krijgen. Door jullie service van steeds op nieuw dezelfde vragen te stellen, kunnen we de vlucht die ik wou niet meer boeken. Ik begrijp niet waarom jullie mijn email en bookings nummer vroegen. Dit is echt erbarmelijk

Geld terug

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vliegwinkel.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vliegwinkel.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Patrick__