Klacht: Oplichting Fietswinkel.nl

op 09 februari 2018 over Fietsenwinkel in de categorie Fietsenwinkel

Nieuwe fiets gekocht bij fietsenwinkel.nl, een Gazelle E-Bike model Grenoble nieuwste model uit 2018. Na levering gaan fietsen en wat opviel was dat de fiets nog steeds een lampje ipv een LED in de koplamp had. Serie nummer doorgegeven aan Gazelle en het bleek om een oud model te gaan welke geleverd was aan fietsenwinkel.nl in 2015. Fietsenwinkel.nl gevraagd om inderdaad een 2018 model te leveren zoals beloofd was op de site en zoals op de factuur staat. Deze gaven aan deze niet te kunnen leveren. Hier werd telefonisch een alternatief door fietsenwinkel.nl aangeboden in een ander model, maar wel uit 2018 in de zelfde prijsklasse. Prima.

Daarna werd er via de mail nog een aantal fietsen aangeboden. Ik zou worden teruggebeld voor de keuze bepaling wat niet is gebeurd, en men reageerde ook niet meer op mijn mail. Zelf maar gebeld en wat bleek, er moest hier wel minimaal 500 euro voor bijbetalen. Men bood wel 100 euro korting.
Dus ik koop een 2018 gazelle, ik krijg een 2015 ( of ouder) model met eveneens oude accu en om een daadwerkelijk 2018 model te krijgen moet ik 500 euro bijbetalen.

Fietsenwinkel.nl heeft beloofd de klacht op te lossen via klacht.nl en nadat de zaak gesloten was gaven ze geen reactie meer.

Een Gazelle fiets conform wat beloofd is. 2018 ipv 2015 model.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Fietsenwinkel

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Fietsenwinkel nog niet in behandeling is genomen.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Fietsenwinkel in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Fietsenwinkel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Fietsenwinkel

Heeft op 12 februari 2018 om 10:53 geantwoord

Beste Paul,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me goed voorstellen dat je niet graag voor zo'n verrassing komt te staan. Zoals aangegeven ruilen we je fiets graag om voor een alternatief model. Eerder hebben we je reeds drie opties aangeboden. Optie 2, de Sparta M7b kan hierbij zonder extra kosten geleverd worden. Wel is het belangrijk om de huidige fiets in nette en nagenoeg ongebruikte staat te houden, aangezien er anders een mogelijke afschrijving kan plaatsvinden.

Ik zie je reactie graag tegemoet.

Maarten - Fietsenwinkel.nl

Alle klachten die gemeld zijn door sonnet12