Klacht: Oplichting en aanzetten tot pesterijen

op 24 mei 2017 over Perfect Style in de categorie Kledingwinkels

Oplichting en aanzetten tot pesterijen.

Op dinsdag 9 mei is mijn vrouw in de winkel Perfect Style bij GH Mode va maat 42, Rijksstraatweg 68, 3956CS Leersum geweest.

Die zelfde dag werd ik gebeld door mw. Petra met de mededeling dat mijn vrouw een bloesje zou hebben meegenomen zonder te betalen. Het moest voor donderdag betaald zijn anders zou ze er werk van maken, ze kwam zeer dreigend over.
Toen mijn vrouw thuis kwam heb ik haar tas die ze bij zich had en de auto helemaal nagezocht, zij verzekerde mij dat ze alleen even in die winkel was geweest, rond had gekeken en niets heeft gekocht, en dus ook niets heeft meegenomen.

Donderdag ochtend 11 mei heeft zij mijn vrouw heel vroeg opgebeld met allerlei dreigementen en toen heeft mijn vrouw zonder mijn instemming een bedrag via een spoedbetaling van € 80,00 overgemaakt naar deze zaak.

Op 10 mei heeft mw. Petra op Facebook 4 foto’s geplaatst waarbij mijn vrouw te zien is toen ze de zaak binnenkwam met de tekst erbij “Wie kan ons helpen aan naam en adres van deze mevrouw graag privé bericht hartelijk dank”.

Hierop hebben 42 mensen openbaar gereageerd en 49 gedeeld met hun kennissen.

Ik heb in overeenstemming met de richtlijnen van Facebook niet gereageerd op de meldingen van personen die schreven, ‘de kleptomaan is weer goed bezig, zij was vorige week ook bij ons in de zaak en ik heb haar goed is de gaten gehouden, ze verkoopt alle gestolen spullen op de MP (met een link erbij naar mijn MP account), die steelt alles wat los en vast zit. De grofste heb ik aan Facebook gerapporteerd en die zijn ook verwijderd.

Facebook wil (kan) de foto’s niet verwijderen omdat het ook zou kunnen gaan om b.v. een cadeaubon die mijn vrouw zou zijn vergeten mee te nemen.

In een aangetekende brief heb ik Mw. Petra verzocht om de € 80,00 op mijn rekening terug te boeken en de geplaatst foto’s en tekst te verwijderen. Dat laatste wil ze alleen doen als ik nog eens € 80,00 op haar rekening zou overmaken.

Indien de foto\'s en tekst van Facebook worden verwijderd en in mijn € 80,00 teruggeboekt krijg.

Alle klachten die gemeld zijn door Walter Lennartz