Klacht: Oplichting-Airbnb doet geen (identificatie)check van verhuurders

op 04 september 2018 over Airbnb in de categorie Hotels

Ik had een appartement geboekt op Airbnb. Het bleek een scam, een niet bestaand appartement te zijn. Omdat ik vooruit betaald had, trekt Airbnb zijn handen ervan af. Ze doen helemaal niks meer voor je. Maar het appartement stond wel op hun website!! Wat hebben ze aan checks gedaan voordat dit appartement op de Airbnb verscheen?? Via google image was heel makkelijk te achterhalen dat dit appartement door meerdere eigenaren en op andere locatie werd aangeboden. Ook kunnen ze mij geen identiteitscheck overleggen waardoor ik zelf ook geen poging kan doen om mijn geld terug te halen. En ze zeggen dat je nooit rechtstreeks contact moet hebben met verhuurder, maar waarom is dit dan toch mogelijk op hun site? Na 1 mail met allerlei disclaimers hoor je niks meer van ze, en ben je je geld kwijt. BOEK NOOIT OP AIRBNB, als er iets is, de service is nul, lees ook andere klachten!

Airbnb moet hun verantwoordelijkheid nemen. En een compensatie bieden. Het begon op de Airbnb site. Met een paar eenvoudige checks had deze ellende voorkomen kunnen worden. En Airbnb doet helemaal niks. Je krijgt 1 keer een mail met verwijzing naar kleine lettertjes en een mededeling dat dit hun laatste email is. Echt schandalig. Niet voor niets is de Europese Unie bezig om Airbnb huurders beter te beschermen. NOOIT MEER AIRBNB. Ik heb een soortgelijk geval gehad op BOOKING.COM, en die hebben alles netjes vergoedt!

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Airbnb

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Airbnb nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Kaufman