Klacht: Oplichting

op 06 juli 2016 over Gold Car in de categorie Autoverhuur

Vorige week, 29 juni op Mallorca via cardelmar, een tussenpersoon, een auto gehuurd van goldcar. Volledig verzekerd via cardelmar. Was een internet boeking. Ik had wel vaker een auto van goldcar en de extra verzekering betaald zonder erbij stil te staan dat ik al verzekerd was. De vorige 2 keer geen extra verzekering betaald omdat ik er inmiddels achter was gekomen dat ik al een verzekering had. Ging de laatste jaren vrij goed. Echter bij de laatste aankomst bij goldcar op vliegveld Palma de Mallorca eerst een bonnetje moeten trekken. Werkelijk waar anderhalf uur gewacht tot wij aan de beurt waren. Tussendoor werden nieuwe klanten zonder reservering allemaal eerder geholpen. Want….they pay double! Was mij verteld. Lekker klantgericht. Dit zijn nieuwe taktieken van goldcar. Toen wij aan de beurt waren werd ons natuurlijk weer gevraagd om een verzekering af te sluiten. Wij vonden dat niet nodig want hadden geboekt via cardelmar en waren al verzekerd. Waarom dubbel verzekeren? Prima ik mijn creditcard gebruiken, want…en de autohuur, en een volle tank en 1100 euro borg moest worden betaald. Maar…mijn card deed het niet volgens mevrouw goldcar. Nog maar eens proberen dan….weer niet. Sja. Dan die van mijn vrouw maar. Nooit problemen gehad met mijn creditcard. Waarom nu ineens wel? In principe kan met haar card alleen als ze dan ook de bestuurder wordt. Aangezien ik de auto ga besturen moesten we betalen voor een extra bestuurder: 39 euro! Dat moest dan maar, want die auto moesten we zo wie zo afnemen. We hadden geen keus. Echter we wilden nog steeds niet voor de extra dubbele verzekering. Wat denk je…..de creditcard van mijn vrouw deed het ook niet. Nogmaals proberen…weer niet. Mevrouw goldcar moest lachen. Pay the insurance! Wat nou pay the insurance. Dan doet de creditcard het ineens wel?? Moet niet gekker worden! This is maffia zei ik. Mijn vrouw ook woest. Try another one zei mijn vrouw. Al tikkend op de pinmachine. My card works!! Ik boos en dreigen met dutch national television en google eens op goldcar tros radar ed. Er zijn genoeg ervaringen over goldcar te vinden. Mevrouw was natuurlijk niet onder de indruk. Maar had zelf inmiddels ook wel door dat ze goed fout bezig was. Goed getraind k..mens. De 39 euro kon na lang aandringen dus toch kennelijk via de creditcard van mijn vrouw betaald worden??…sleutels mee gekregen van de ford fiesta. We moesten ook nog een formulier ondertekenen met een tekening met al aanwezige schade. Bij aankomst auto troffen we een auto aan met zeker 9 schade plekken erop. Alsof mevrouw goldcar een speciaal bakje met autosleutels heeft van autos die er niet al te best meer uit zien. Deze schades hebben we goed in kaart gebracht met fotos en extra vinkjes op de tekening geplaatst. Ter plaatse laten aftekenen door een medewerker van goldcar, stempeltje erop en een kopie meegekregen. Weer thuis aangekomen, ik ben benieuwd of ik mijn volle tank benzine weer op mijn rekening krijg en de volledige borg van 1100 euro. Nooit meer goldcar. De vakantiepret die ik had op de heenreis was volledig weg bij mijn bezoek aan goldcar. Je wordt er opgelicht en voor het blok gezet. Smerige praktijken en het zou mij niets verbazen dat hier een criminele organisatie achter zit. Het is mij geen ergernis meer waard. Ik kom al 17 keer naar Mallorca maar ga de volgende boeking rechtstreeks doen bij hertz of europcar. Dan maar 100 euro meer betalen. Scheelt ook een uur wachttijd, dus een uur eerder bij het zwembad met een lekker koud biertje.

Ik wil mijn 1100 euro borg terug plus mijn betaalde benzine. En natuurlijk de 39 euro die wij extra moesten betalen omdat mijn vrouw als extra bestuurder aangewezen moest worden (anders kon ze haar creditcard voor de borg niet gebruiken). En wie zegt mij dat mijn creditcard het echt niet deed?

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Gold Car

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Gold Car nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door J Poppema