Klacht: oplichting

op 14 februari 2018 over Viagogo in de categorie Kaartenverkoop

Goede middag,

Onderwerp: klacht over Viagogo en Ajax

Mijn naam is Kevin van ’t Loo en ik woon in Den Haag. Net als ik is mijn nichtje (Dina,8 jaar) uit Limburg (Gulpen) een Ajax-fan. Haar grootste wens was om een thuiswedstrijd van Ajax live mee te maken. Ik beloofde haar dit als een soort kerstcadeau mogelijk te maken. De wedstrijd Ajax- NAC Breda op 4 februari leek me (risicoloze wedstrijd) hiervoor uitermate geschikt. Online via de Ajax-site probeerde ik om 3 kaartjes (voor haar, voor haar meereizende moeder en voor mij) te krijgen. Dat lukte helaas niet, maar ik werd min of meer “doorgelinkt” naar de ticketservice “viagogo-site”. De procedure daar verliep vlot en prima. Na betaling kon ik de kaartjes (vak 408) zelf uitprinten. Kosten, inclusief reservering € 163,47. Mijn nichtje kon ik gelukkig maken.

Op de genoemde zondag kwam mijn nichtje en haar moeder vanuit Gulpen mij ophalen en opgetogen vertrokken we op tijd naar Amsterdam. Helaas konden en mochten we niet naar binnen. Code 5 stond er op de tickets en dat betekent dat de kaartjes niet via Ajax waren verkregen, dus illegale kaartjes. Geen gehoor voor mijn argumenten, geen begrip. Eigenlijk routine voor de Ajax-medewerkers omdat dit bij gelijksoortige wedstrijden een steeds terugkerend probleem lijkt te zijn en dan heb ik het over gemiddeld 250 “illegale” tickets per keer. 250 mensen worden dan steeds gedupeerd. Ook deze keer een flinke groep NAC-fans uit Breda, die niet als ik het “geluk” had vanwege het ontbreken van een clubkaart “legale” kaartjes te kunnen kopen. Inderdaad ik heb dus opnieuw 3 tickets gekocht (vak418).
Kosten € 93, =. Nog even waren we bang niet naast elkaar te kunnen zitten, maar gelukkig worden in dit vak de toegewezen zitplaatsen niet zo nauw genomen. Door al dat gedoe hebben we wel een deel van de wedstrijd inclusief een doelpunt gemist. Mij heeft dit geintje totaal € 262, = gekost en dan heb ik het nog niet over de benzinekosten Gulpen- Amsterdam v.v. en parkeergeld voor mijn schoonzus.

Wat ik Ajax verwijt is dat er voor deze oplichtingspraktijken (van viagogo) niet wordt gewaarschuwd. In elk geval is dit niet op de site te vinden. Als ik het goed interpreteer wordt Ajax er zelfs beter van (dubbele betaling voor 1 kaartje) en dat kan toch nooit de bedoeling zijn. Op de site van het ABN-AMRO-tennistoernooi staat deze waarschuwing bijvoorbeeld wel.

Hoewel mijn nichtje toch veel positieve indrukken heeft opgedaan is de voetbalmiddag voor mij en schoonzus voor een groot deel verpest. Het gevoel van opgelicht te zijn is niet prettig en dat is er nog steeds. Een en ander had dus voorkomen kunnen worden door een waarschuwing op de Ajax-site of anderszins. Ik zoek naar genoegdoening en ik zou het redelijk vinden indien AJAX me voor de helft compenseert, ook al omdat voor de kaartjes 2x betaald is. Het zou goed zijn om een waarschuwing op de site te zetten om in de toekomst teleurgestelde en gedupeerde voetballiefhebbers te reduceren.
Van viagogo verwacht ik niks, maar ik zoek nog een instantie die deze misstanden wil publiceren en dit ticketbureau kan aanpakken.

zie bovenstaande

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Viagogo

6 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Viagogo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door rienloo