Klacht: Oplichters

op 29 april 2016 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

In mijn contract staat dat ik €46 per maand moet betalen, echter wordt er elke maand €61 geincasseerd van mijn rekening. Het blijkt dat de €15 “trouwe klanten korting” niet wordt doorgerekend in mijn facturen. Ik ben een student, ik werk heel hard voor mijn geld. Ik heb al genoeg hoge kosten, vooral met het nieuwe studiefinancieringsbeleid, en kan dit er echt niet bij hebben. Toch heb ik erg lang volgehouden om elke maand netjes te betalen en te wachten totdat Tele2 dit probleem zou rechtzetten..
Al 7 maanden lang elke keer naar de klantenservice gebeld, meerdere vergoedingsformulieren en klachtformulieren ingevuld, zonder enig resultaat. De medewerkers van de klantenservice geven mij telkens gelijk, maar daar heb ik weinig aan. Zij vertellen mij elke keer hetzelfde; de afdeling finance die gaat daarover, en die zijn er mee bezig. Ik betwijfel echter of dit probleem echt meer dan een half jaar nodig heeft om opgelost te worden.
Op een gegeven moment was ik het zo zat, ik voelde mij niet meer serieus genomen. Ik kreeg het gevoel dat ik werd opgelicht. Dus ik heb uiteindelijk in februari en maart mijn incasso’s gestorneerd. En je raadt het al, ik word gewoon afgesloten. Dus als tele2 mij geld schuldig is, dan mag ik daar lekker een jaar op blijven wachten. Maar als ik tele2 geld schuldig ben, dan krijg ik na ÉÉN maand dikke incasso-administratiekosten en word ik afgesloten? De factuur van die maand, april, had ik wel betaald. Toen ik was afgesloten, heb ik de factuur van februari ook betaald. Ik heb deze maand dus 2 keer onterecht €61,- betaald. Toen ik de klantenservice belde, vertelde de medewerker mij dat ik ook maar de factuur van maart moest betalen, wilde ik weer aangesloten worden. Dat kan ik natuurlijk niet, 3x €61,- betalen in een maand, dus ik heb uitstel gekregen, na een hoop gezeur. Nu ben ik weer aangesloten, en krijg ik een sms dat ik bij de volgende factuur €28,- aansluitkosten moet betalen. Dit vind ik natuurlijk nergens op slaan. Nu moet ik in mei dus 2 keer €61,- betalen en dan nog €28,- erbij. En dat allemaal terwijl ik heel netjes elke maand €46,- zou moeten betalen. Ik vind niet dat tele2 van hun probleem, mijn probleem moet maken. Dat gevoel geven de klantenservice medewerkers mij wel. Er is mij zelfs een keer gezegd dat ik “de volgende keer maar beter moet opletten wat voor abonnement ik afsluit”. Terwijl in mijn contract heel netjes staat wat mijn contract werkelijk is, daar heb ik voor gekozen en daar ben ik tevreden mee. Het is hier dus heel duidelijk niet mijn schuld.

Ik ben tevreden als ik al het geld wat ik teveel heb betaald, netjes terug krijg. Of dat wordt verrekend met mijn volgende facturen of dat ik dat op mijn rekening krijg, dat maakt mij weinig uit. Ook wil ik de aansluitkosten vergoed krijgen, die ik moest betalen nadat ik was afgesloten.
Zelfs als dat is gebeurd, ben ik nog niet tevreden. Ik heb geld moeten lenen om deze hoge rekeningen te betalen, het heeft mij erg veel moeite en geld gekost om elke keer maar weer te bellen naar de klantenservice. Om maar niet te beginnen over de wachttijden voordat je eindelijk in contact kan komen met een medewerker die het liefst snel naar huis wilt. Ik wil dat Tele2 met een goede passende oplossing komt.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Sarah Faida