Klacht: Opleiding alround nagelstyliste

op 13 februari 2018 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Goedendag,
Ik ervaar de opleiding ronduit slecht!!

• geen lespakket / niet compleet
• werk modules kloppen niet
• extra kosten van €110,- voor een examen , staat los van de LOI, waarom volg ik hier dan een opleiding?! Krijg ik na 4 maanden ook pas te horen.
• alles wat je inlevert en dus leert klopt niet, niet alles maar heel veel wel.

Wat heb ik hieraan gedaan.
Ik heb diverse keren telefonisch contact opgenomen. Ik bel met een callcenter de mensen hebben zelf geen eens verstand van de opleiding.

Wachttijden zijn ook erg lang, terugbel afspraken komen zei niet na.

Wat verwacht ik van een thuisstudie bij de LOI.

Een volledig lespakket inclusief kloppende werk modules

Duidelijkheid bij het maken van de afspraken bij inschrijving qua extra kosten en examens

Medewerkers die verstand hebben van een opleiding.

Een tegenmoetkoming voor al het klagen en bellen zou ook wel fijn zijn!
Ik wil graag iets leren op de JUISTE manier!
Ik kies niet voor niks voor een thuis studie in termijnen

Als mijn bovenstaande punten serieus genomen worden

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over LOI

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

Bericht van LOI

6 maanden geleden - Beste Kimberley, Hartelijk dank voor je bericht. Het is jammer om te vernemen dat je de opleiding zo ervaart. Dit is uiteraard niet onze bedoeling. De opleiding Professionele Nagelstyling bieden wij aan in samenwerking met de AW Beauty School. Je hebt voor de opleiding de keuze om je opleiding af te ronden door middel van de volgende opties: - Een flexibel examen van de LOI met een praktijkexamen bij de AW Beauty School in Almere. De totale kosten hiervoor zijn éénmalig 110 Euro. Na afronding met goed gevolg ontvang je het LOI-diploma Professionele Nagelstyling. - Je kunt ook je opleiding afronden met een theoretisch en praktijkexamen van de TCI. Je ontvangt in dat geval ook het diploma vanuit de TCI. De kosten hiervoor zijn totaal €225,- (onder voorbehoud van wijzigingen). - Mocht je de opleiding bijvoorbeeld voor het plezier of uit interesse volgen, zonder de intentie examen af te leggen, heb je ook de mogelijkheid om een studieverklaring aan te vragen met het gemiddelde cijfer van je huiswerk. Onze cursisten zijn er vrij in zelf een van bovenstaande methoden van afronding van de opleiding te kiezen. We hebben daarom het examengeld bij deze opleiding niet standaard bij het lesgeld inbegrepen. Op deze manier betaal je ook niet voor een examen als je daar niet aan wilt deelnemen. Op onze website en studiegidsen staat deze informatie vermeld. Ik begrijp uit de gegevens dat jij je telefonisch hebt ingeschreven via onze afdeling Studievoorlichting. Het is niet onze intentie om deze informatie achterwege te laten. Mijn oprechte excuses als de betreffende medewerker jou hier niet over heeft geïnformeerd. Dit signaal zal ik aan de betreffende afdeling doorgeven ter verbetering. Ik heb begrepen dat je over het materialenpakket al contact hebt gehad met mijn collega Annie. De materialenpakketten krijgen wij aangeleverd en horen uiteraard compleet te zijn. Wanneer dat niet het geval is, moet het gehele pakket retour zodat wij dit kunnen opnemen met de leverancier. Ik heb van Annie begrepen dat zij, sinds jullie gesprek op 8 februari, het iedere dag in de gaten heeft gehouden of je wellicht al een reactie had gezonden met een kopie van het verzendbewijs van retourzending. Aan de hand van dat verzendbewijs zou ze de retourzending in de gaten houden en een nieuw materialenpakket dan voor je toesturen. Vanuit het e-mailadres dat je bij ons hebt opgegeven hebben wij nog geen bericht ontvangen met dat verzendbewijs. Heb je die wellicht wel al gezonden? Zo ja, verneem ik graag het contactnummer van de e-mail. Dit contactnummer kun je terugvinden in de ontvangstbevestiging. Wanneer dat verzendbewijs bij ons binnen is, kunnen we een compleet nieuw pakket toesturen naar jou. In jouw bericht geef je ook aan dat werk modules niet kloppen en wat je inlevert en leert niet klopt. Kun je nader specificeren wat je hiermee bedoelt? Heb je wellicht voorbeelden van onderdelen die niet kloppen? Heb je deze onderdelen of vragen ook al aan je docent voorgelegd? Mocht je bovenstaande stappen al hebben ondernomen, verzoek ik je je bevindingen kenbaar te maken aan de klantenservice per e-mail of in een reactie aan mij. We kunnen hier dan nader onderzoek naar laten verrichten. Je geeft aan dat je je niet serieus genomen voelt en dat onze klantenservice geen verstand hebben van de opleiding. Het is zeer jammer om te vernemen dat je het zo ervaart. Ik kan je garanderen dat wij jouw bevindingen zeker serieus nemen. Mijn collega Annie houdt iedere dag de mailbox in de gaten op een reactie vanuit jou met het verzendbewijs zodat ze hierop verdere actie kan ondernemen. De overige punten uit jouw bericht met betrekking tot de inhoud van de modulen zijn echter niet eerder kenbaar gemaakt bij de klantenservice, waardoor we helaas ook niet eerder actie daarop hebben kunnen ondernemen. Dit wil ik uiteraard nog wel graag voor je doen. Om dat te kunnen doen ontvang ik graag meer informatie met je bevindingen. Onze klantenservice heeft inderdaad geen inhoudelijke kennis van iedere opleiding. Het is helaas niet haalbaar om de servicemedewerkers inhoudelijke kennis aan te leren van al onze opleidingen. Voor opleidingsinhoudelijke vragen kun je daarom bij je docent van een module terecht. Onze docenten zijn vakdeskundigen. Zij kunnen je van een inhoudelijk antwoord voorzien. Je kunt bij de klantenservice terecht voor algemene vragen over de opleiding en technische vragen. Mocht je niet weten hoe je in contact kunt komen met je docenten, kan de klantenservice je daar mee op weg helpen. Ik begrijp dat je ook een terugbelafspraak hebt gemaakt met onze Klantenservice. Ik heb begrepen dat Annie jou op 8 februari heeft gesproken en daaropvolgend jou nog tweemaal heeft gebeld om de situatie nader te bespreken. Een andere afspraak kan ik echter niet terugvinden. Weet je met wie je verder nog een terugbelafspraak hebt gemaakt en wanneer dit zou plaatsvinden? Ik verneem het graag zodat ik ook dit nader voor je kan controleren. Graag ontvang ik meer informatie over bovengenoemde punten. Mocht je het verzendbewijs wel al aangeleverd hebben, verneem ik graag het contactnummer of het e-mailadres waaruit je de e-mail hebt gezonden. Na ontvangst kan ik je verder informeren. Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Thirza LOI Webcare

Bericht van LOI

6 maanden geleden - Beste Kimberley, Op 14 februari heb ik je een reactie gezonden. Helaas heb ik tot op heden geen reactie terug mogen ontvangen. Indien ik je hierbij nog kan helpen, verneem ik het graag. Met vriendelijke groet, Thirza LOI Webcare

Bericht van LOI

5 maanden geleden - Beste Kimberley, Tot op heden hebben wij geen reactie ontvangen op ons bericht. Indien wij jou nog van dienst kunnen zijn, vernemen wij dit graag voor 28-2-2018 van je. Wanneer wij geen reactie ontvangen, zullen wij dit bericht sluiten en markeren als “opgelost”. Met vriendelijke groet, Alain, LOI Webcare

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat LOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

LOI

Heeft op 28 februari 2018 om 11:31 geantwoord

Beste Kimberley,

Helaas hebben tot op heden geen reactie ontvangen op voorgaande berichten. Daar wij geen reactie hebben ontvangen, gaan wij ervan uit dat onze service niet meer nodig is. Om deze reden zullen wij dit bericht sluiten. Indien je alsnog contact wenst omtrent dit onderwerp, wil ik je verzoeken om een mail te sturen naar webcare@loi.nl.

Alain, LOI Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Kbjjjanssen