Klacht: opladen keuzedagen NS niet mogelijk in woonplaats

op 31 januari 2014 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Keuzedagen van NS moeten tegenwoordig worden opgeladen op de
OV-chipkaart. In mijn woonplaats is dit niet mogelijk, er is wel een station, maar geen NS kaartlezer. Het opladen kan 10 km. verder bij een Bruna of bij een supermarkt. Het eerstvolgende station waar het ook kan is 25 km. verder.
Er kan per keer maar 1 keuzedag op de OV chipkaart gezet worden en de eerstvolgende keer dat je incheckt wordt deze keuzedag gebruikt. De keuze is dus: Of 20 km. reizen met de auto heen en weer naar een oplaadpunt, met als resultaat dat de keuzedag de eerstvolgende keer dat je met de trein gaat gebruikt wordt,(dit opladen ruim van tevoren doen gaat dus niet, tenzij je in de tussentijd niet meer met de trein gaat) óf eerst 25 km. met de trein-dat gedeelte betalen natuurlijk- en daar opladen en verder reizen.
Omdat de NS je hiertoe verplicht vind ik dat de NS ook voor de voorzieningen moet zorgen.

Opladen op station in je woonplaats.
Of: Een los kaartje of chipkaartje voor 1 dag, per post eventueel voor het hele jaar of verkrijgbaar op het station in je woonplaats.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 03 februari 2014 om 11:20 geantwoord

Klant beantwoord per e-mail door NS Klantenservice.

Alle klachten die gemeld zijn door fil3nada