Klacht: Oplaadpunten buite gebruik en niet in woonomgeving

op 10 augustus 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Geachte heer/ mevrouw,

Opladen was gister weer niet mogelijk.

Want ten eerste, is in het dorp waar ik woon (Bergum, Friesland) het oplaadpunt verwijderd uit de Primera.

En ten tweede, omdat ook weer vandaag, het oplaadpunt in de bus het niet deed, waardoor dat ik niet mee mag rijden. En dit is niet de eerste keer.

Uw producten doe niet niet, dit is uw probleem, maar ik ben er de dupe van. Ik kom te laat op mijn werk, of op andere afspraken.

Ik vind niet dat de buschauffeur het recht heeft om mij de bus uit te zetten, terwijl uw producten het niet doen.

Doordat ik niet mee mocht rijden heb ik 1 uur inkomen gemist en heb ik vervangend vervoer moeten regelen, wat benzine heefr gekost. Samen ongeveer 20 euro. Graag wil ik dit vergoed hebben.
Hiernaast wil ik ook graag werkende oplaadpunten in de bus of 1 in mijn dorp.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 10 augustus 2017 om 13:53 geantwoord

Beste IHoogeboom,

Ik vind het erg jammer om te lezen dat je geplande reis niet naar wens is verlopen. Het is natuurlijk erg frustrerend als je niet met de bus mee kan omdat het oplaadpunt in de bus het niet deed. Bij aanvang van de rit hoort er echter al voldoende saldo op de kaart te staan.

Ik heb je reactie doorgestuurd naar de regio met het verzoek aandacht te besteden aan het defecte oplaadpunt. Ik kan er helaas niet zorgen dat er een oplaadpunt in Burgum wordt geplaatst. Wellicht kun je het proberen via https://www.ov-chipkaart.nl/service-en-contact/vragen-en-antwoorden.htm. Daarnaast kun je overwegen om 'automatisch opladen' aan te vragen.

Via deze weg kunnen wij restitutieverzoeken in behandeling nemen. Ik adviseer je daarom het contactformulier op onze website in te vullen via: https://www.arriva.nl/friesland-en-waddeneilanden/service-contact/niet-tevreden-geld-terug.htm.

^SM
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door IHoogeboom