Klacht: Opgelicht en boeking nier doorgegeven.

op 10 augustus 2017 over Ryanair in de categorie Vliegmaatschappij

Bij Ryanair een reis geboekt voor een bezoek aan Manchester. Op 4 augustus heen en 9 augustus terug naar Eindhoven. Op de luchthaven kregen we een laatste controle waar bleek dat mijn voornaam op de ‘boarding card’ niet overeen kwam met mijn paspoort. Stomme vergissing die me driemaal de kosten van de reis opleverde; boete € 160. Met een simpele handeling was het, na betaling, rechtgezet. Met mijn reisgenoten had ik geen andere keuze dan deze mijn pinpas te trekken en te betalen, pure geldklopperij waarin Ryanair gebruik maakt van de situatie. Het hotel, Innside te Manchester, was ook via Ryanair geboekt. Aangekomen bleek er helemaal niets geboekt te zijn!! Met bijbetaling van € 300 konden we toch een kamer bemachtigen.
Voor de terugreis toch maar alles goed nagekeken. Wat bleek, de koffer was voor een retourvlucht aangemeld maar stond niet bij de bagage voor de terugreis. Kosten, weer € 50 het dubbele van de heenreis.
Ik vraag excuses aan Ryanair en een bedrag van € 750 voor alle geleden schade, schande wat een bedrijf. Ryanair maakt zich in dezen schuldig aan dwaling. Wat er voorgesteld wordt krijg je niet als je de onduidelijke voorschriften niet nakomt. Deze voorschriften worden zeer goed verborgen op de site, de zogenaamde kleine lettertjes waarvan de wetgever deze allang verboden heeft.

€ 750 terug en excusses

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ryanair

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ryanair nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Joop van Hout