Klacht: Opgelicht door Tele2

op 06 juli 2017 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Tele2 maakt reclame met de teksten: “U kunt het makkelijk zelf” en “Per maand opzegbaar”. Maar als je de router ontvangt, blijft het stil, je hebt geen internet en de Helpdesk is niet bemand, het gehele bedrijf is niet bereikbaar voor vragen en/of klachten. Wat is hiervan de bedoeling? … Tele2 is alleen geinteresseerd in afsluiten van contracten. Daarna wordt je over de bedenkperiode van 2 weken getild. En dan zit je vast aan een jaarcontract, zonder dat er een product geleverd is of een deugdelijk product geleverd is. Het aantal reacties op internet laat niet niets aan duidelijkheid over. Duizenden consumenten zijn gedupeerd door dit waardeloos bedrijf.

Als Tele2 van de markt verdwenen is.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

Reactie van de melder van de klacht Leonvano

1 maand geleden - Persoonlijk heb ik al na 2 dagen mijn contract opgezegd, omdat er geen product/dienst (internet) geleverd is, door Tele2. Dit is op zich al een rechtsgeldige reden, om een contract te annuleren. Bovendien heb ik binnen de 14 dagen bedenktijd het contract geannuleerd. Bij telefonische verkoop en verkoop via internet, is eer een wettelijke bedenktijd van 2 weken. Door Tele2 worden beide wettelijke regels genegeerd en overschreden. Reden hiervan is, dat Tele2 (een groot internationaal bedrijf) zich ingedekt voelt en veilig voelt, door politieke invloeden. Maar bij overtreding van de wet is het bedrijf strafbaar. Ik heb dan ook aangifte bij de politie gedaan. En ik heb een klacht ingediend bij de "Autoriteit Consument en Markt" (ACM). Als mijn aangifte niet serieus genomen wordt rest mij een klacht bij de ombudsman. En als mijn klacht bij de ACM niet in behandeling genomen wordt, rest mij wederom een klacht bij de ombudsman. .... Eigenlijk zou iedere consument dit moeten doen. De bevolking laat zich te makkelijk bedriegen en bestelen. Zonder de juiste tegenmaatregelen.

Reactie van de melder van de klacht Leonvano

1 maand geleden - ConsuWijzer- ACM Praktisch advies van de overheid over uw rechten als consument Beste heer van Oosterwijck Hartelijk dank voor uw bericht aan ConsuWijzer-ACM. U wilt graag een klacht indienen over een bedrijf en advies over uw situatie. Wij hebben onderstaande informatie van u ontvangen. Onderwerp van uw bericht: Misleiding en oplichting Betrokken bedrijf: Tele2 U hebt ons het volgende geschreven: Ik bestel een internetaansluiting (met een "doe-het-zelf" installatiepakket en maandelijks opzegbaar), en ontvang op 12 juni 2017, 18.00 uur, een router. Na installatie heb ik geen internet. Ik benader de Helpdesk, maar die is onbereikbaar (er zijn 11 wachtenden voor mij, gedurende de hele avond), ik informeer op internet (bij een buurman) maar Tele2 is ook daar niet toegankelijk. Ik bel het centrale telefoonnummer: 020 7544444. Daar krijg ik de mededeling: "Dit telefoonnummer is tijdelijk niet in gebruik, probeer het later nog eens"). De gehele volgende dag, dezelfde ervaring en de dag erna ook. Dan besluit ik het contract, schriftelijk, af te zeggen, op 14 juni 2017, er is immers geen product geleverd en ik ben binnen de 14 dagen bedenktijd). Als ondersteunend bewijs, stuur ik een afschrift van de brief naar de consumentenbond, die contact legt met Tele2 en mijn brief doorstuurt. Daarna krijg ik een mail van Tele2, met het verzoek om contact op te nemen met tel. nummer 020 7544444. Ik probeer 3 weken lang, contact te maken met dit telefoonnummer, zonder succes. Na 3 weken, op 3 juli 2017, krijg ik een tip, dat er een blokkade op mijn telefoonnummer is, en gebruik ik de telefoon van mijn schoonzus en heb meteen contact. Dan krijg ik te horen dat ik een opzegtermijn heb van één jaar en het gehele jaar moet betalen. De telefoniste probeert me over te halen om te blijven, met een verwijt naar mij, "dat ik hen wél de kans moet geven om het defect te herstellen". Ik vraag me af: HOE? ... Als het bedrijf onbereikbaar is. Op internet kom ik duizenden relazen tegen van lotgenoten, die net als ik gedupeerd zijn door Tele2 en geen product geleverd kregen of een slecht product geleverd kregen (als je er vanuit gaat dat de meeste gedupeerden, geen reactie op internet achterlaten, loopt het aantal gedupeerden in de tienduizenden). Tele2 zet iedereen onder druk, om te betalen. Veel gedupeerden zijn student of bijstandsgerechtigden en worden ernstig benadeeld door Tele2, die kenbaar alleen uit is, op: afsluiten van contracten, zonder daarbij een deugdelijk product te leveren. De service is, zero, nul. Ik vraag u nadrukkelijk, dit bedrijf aan te pakken en een boete op te leggen, voor, misleiding en oplichting. Zulke bedrijven ondermijnen de normen van Fatsoen en Waardigheid, in een ontwikkelde samenleving. Een kopie van deze klacht, stuur ik naar alle consumenten programma's. Wij hebben de volgende persoonlijke gegevens van u ontvangen: L.A.J.A. van Oosterwijck Wethouder Schuurmanslaan 197 5231 NZ 's Hertogenbosch Nederland 0681520089 Wij streven er naar u binnen zes werkdagen antwoord te geven. Hebt u tussentijds aanvullende of andere vragen? Stuur ons dan uw vraag via onze website. Contactpagina op onze website Met hartelijke groet, ConsuWijzer Tele2 Nederland B.V. Postbus 289 2400 AG Alphen aan den Rijn t.a.v. Thomas Wolters ’s Hertogenbosch 14 juni 2017, Van: Leon van Oosterwijck Thomas Wolters, Graag wil ik mijn abonnement bij Tele2 opzeggen, met onmiddellijke ingang. Op 12 juni 2017, heb ik het installatiepakket ontvangen en na installeren blijkt internet niet te functioneren. De helpdesk is niet bemand en op de site, blijkt een praatautomaat (computer) alleen maar onzin uit te kramen. Een klacht, kan ik niet versturen. Ik heb eerder al geprobeerd om de overeenkomst telefonisch op te zeggen (020 7544465), maar wordt eindeloos in de wacht gezet. Vervolgens heb ik geprobeerd om via de site op te zeggen, maar wordt geblokkeerd omdat ik geen klantnummer heb (ontvangen). U heeft van uw “bedrijf“ een onneembare vesting gemaakt, voor ontevreden klanten, met vragen en/of klachten. Jammer is dat. Ik hoop dat U deze brief wél serieus neemt en de overeenkomst beëindigd. Leon van Oosterwijck Op 29 jun. 2017 om 15:53 heeft Tele2 Klantenservice het volgende geschreven: Beste heer/mevrouw , Tele2 heeft u geprobeerd te bereiken i.v.m. een opzegging die u bij ons heeft gemeld , dit is tot op heden nog niet gelukt. Wij verzoeken u dan ook contact op te nemen met de klantenservice van Tele2 op nummer: 020-7544444 zodat wij u vraag verder in behandeling kunnen nemen. U kunt ons bereiken van 09:00 tot 18:00 Afdeling opzeggingen en wijzigingen . We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je een tevreden klant blijft. We houden contact. Met vriendelijke groet, Jolanda Gremmer Tele2 Klantenservice Voor meer informatie over onze diensten kunt u ook kijken op www.tele2.nl/klantenservice, onze online klantenservice. Tele2 beëindiging contract Beste meneer van Oosterwijck, Jammer dat je weggaat bij Tele2. Maar het is jouw beslissing, dus we gaan het netjes afhandelen. Einde abonnement We beëindigen je abonnement op 03 augustus 2017. Vanaf die datum vervalt ook de maandelijkse incasso. Afkoop Je hebt je contract binnen de contracttermijn opgezegd. Dat mag, maar je moet natuurlijk wel het abonnementsgeld voor de resterende periode betalen. In jouw geval is dat € 288.40, berekend over de periode 03 augustus 2017 - 12 juni 2018. Dit totaalbedrag wordt eenmalig in rekening gebracht. Je ontvangt hiervoor een aparte factuur. Modem Je hebt nog een modem voor internet van ons. Daarvoor ontvang je rond de einddatum van je abonnement een retourdoos met instructies. Daarin mag je de apparatuur binnen 14 dagen terugsturen. Meer weten Kunnen we je nog ergens mee helpen? Kijk op tele2.nl/klantenservice of bel 020-754 4444. Bedankt dat je klant bent geweest bij Tele2. We hopen dat je in de toekomst nog eens terugkomt. We houden contact. Aangifte formulier Politie is verzonden Uw referentienummer is:

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Leonvano