Klacht: Opgelicht

op 20 juli 2017 over Gold Car in de categorie Autoverhuur

In Nederland hadden wij voor de vakantie een kleine huurauto gereserveerd en betaald aan Auto Europe die samenwerkt met Easy Terra Car Rental en Goldcar Madeira.

Omdat wij beiden een zeer klein inkomen hebben en zelfstandig wonen hebben we de goedkoopste auto gereserveerd, een Fiat Panda, zonder extra bijrijder om bijna € 100,- daarop te besparen maar wel volledig verzekerd om zonder zorgen te kunnen rijden op Madeira.
We hadden een extra optie genomen, lees een extra bedrag per dag van € 7,23 om het eigen risico af te kopen. In totaal hebben we vooraf in Nederland € 290,74 betaald.

Aangekomen op luchthaven Funchal van Madeira, erg moe en overprikkeld van de reis en zeer korte nachtrust, kwamen wij voor een onaangename verrassing te staan!

Bij overhandigen van de voucher van Auto Europe kregen we de auto niet mee. De medewerkster van Goldcar, Ana Carolina had € 1200,- borg gereserveerd van mijn Credit card en zei vervolgens dat er iedere dag een percentage van die borg af zou gaan, met ingang van 24 uur later, en dat we na afloop van de 13 dagen verhuur € 961,- terug zouden krijgen. Geen idee waarom. We begrepen haar niet. Dit zou ons dus € 239,- extra gaan kosten. Ze heeft op de Engelstalige voucher van ons (we hadden de papieren in het Nederlands en Engels uitgeprint 6 pagina’s per taal) het borgbedrag van € 1200,- en het retourbedrag van € 961,- opgeschreven.

Ze zei dat Auto Europe geen verzekering af gaf en deed het voorkomen alsof we in Nederland te veel hadden betaald. Ze zei nog dat als we rechtstreeks bij hen de auto hadden geregeld dat het in totaal, alles inclusief, tussen de € 250,- en € 300,- zou kosten. Het geen overeenkomt met het reeds betaalde bedrag van € 290,74 in Nederland.

Ik zei dat ik daar nog nooit van gehoord had, dat van een borg dagelijks een percentage af gaat. Ze had het nog over servicekosten en een hoger BTW percentage op Madeira.
We begrepen elkaar niet. Het was daar zeer lawaaierig in de aankomsthal.

Toen vroeg ik haar om de hele reservering maar te cancelen. Maar dat kon niet volgens haar want dan zouden we de reeds betaalde € 290,74 niet terug krijgen.

We stonden met onze handen in het haar, zwaar geïrriteerd. Ik zei haar dat we al ons geld al hadden uitgegeven aan de vakantie en de autohuur en wisten even niet wat te doen.

Toen kwam de collega van haar er tussen door in het gesprek en zei dat ze een goedkopere oplossing had voor ons door een verzekering bij hun af te sluiten van € 209,95.

Ik zei nog dat we al een verzekering hadden afgesloten maar nog kregen we de auto niet mee. Ze hielden voet bij stuk en kwamen zeer overtuigend over zodat wij de indruk kregen in Nederland te veel te hebben betaald.

Toen hebben we voor de minst dure oplossing gekozen, € 209,95 is minder dan € 239,- en dus zonder een andere uitweg te zien, toch maar die verzekering afgesloten bij Goldcar om de auto mee te kunnen krijgen.

In het hotel aangekomen hebben we direct gebeld met Europe Car, Savannah. Zij zou verhaal gaan halen bij Goldcar luchthaven Madeira en ons terugbellen. Ze heeft echter niet terug gebed.
Pagina 1 van de Engels-talige voucher waarop de medewerkster van Goldcar de bedragen € 1200 en € 961 had geschreven, bleek niet meer in ons bezit te zijn. Ana Carolina heeft dit duidelijk expres achter gehouden omdat dit bewijs was voor haar oplichting.

Ook hebben we de ING bank gebeld om de creditcard tijdelijk te laten blokkeren. We vertrouwden Goldcar helemaal niet meer.

De volgende dag hebben we weer met Europe car (Easy Terra Car Rental) gebeld, een man, naam niet genoteerd. Hij zag in de computer dat Savannah meerdere keren had gebeld met Goldcar maar dat ze niet opnamen. Later heeft ze per mail Goldcar gevraagd om opheldering maar Goldcar werkte niet mee. De medewerker zei ons het even los te laten en van de vakantie te gaan genieten en bij thuiskomst de klantenservice te mailen met ons verhaal.

We hebben ook direct melding gedaan bij de TUI hostess en ze zei direct: “o nee toch, niet Goldcar, die staat hierom bekend!!! Wij zetten al in de papieren van de gereserveerde huurauto dat u niets extra’s hoeft te betalen bij het ophalen van de huurauto en dat als ze problemen maken, u direct met ons moet bellen want ze proberen het gewoon. De medewerkers ter plaatse zoals Goldcar krijgen namelijk provisie over wat ze extra verkopen”.

We hebben gisteren contact gehad met de klantenservice van Auto Europe/easyTerra Car Rental, met Paul in Muchen en we gaan ditzelfde verhaal naar hen mailen maar ik kreeg uit het telefoongesprek niet het vertrouwen dat we het geld zouden terugkrijgen omdat zij afhankelijk zijn van de medewerking van Goldcar op Madeira.

Gaarne terugboeking van het bedrag van € 209,95 voor de dubbele autoverzekering die we niet nodig hadden en ons is opgedrongen.

Groeten van Caressa van Eis en Marleen Leuven (mijn getuige)

We willen graag 209,95 euro terug gestort hebben!

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Gold Car

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Gold Car nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door cvaneis