Klacht: Opgelicht!!

op 18 juli 2016 over Gold Car in de categorie Autoverhuur

Op zondag 3 juli 2016 hebben wij ons bij jullie kantoor gemeld voor het ophalen van onze huurauto welke wij enkele dagen daarvoor hebben gereserveerd. Na meerdere malen te hebben aangegeven dat we géén All-in verzekering te willen afsluiten werd er agressief en bozig gereageerd op deze afwijzing. De reden hiervan is dat er in de reservering reeds een inzittendenverzekering, gedeeltelijke schadedekking zonder eigen risico (CDW) en een burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering bijzat. Dit vonden wij voldoende voor de relatief kleine afstand die we moesten afleggen. Na veel proberen heb ik het eindelijk voor elkaar gekregen om geen extra verzekering af te hoeven sluiten en een akkoord te geven op een eenmalige borgsom van 1100 euro welke gereserveerd werd op mijn creditcard.

Toen we eenmaal bij ‘onze’ huurauto aankwamen bleek de auto volledig onder de krassen en andere beschadigingen te zitten. We waren enorm verbaasd en vroegen aan de baliemedewerker om samen met ons naar de auto te kijken de schade op te nemen voordat we de auto meenamen. Echter weigerde de man mee te werken. Hij wilde absoluut niet mee kijken en we moesten zélf de schade aangeven op het formulier en dan zou hij het aftekenen. Omdat ik er al een vervelend gevoel bij had hebben we rondom de gehele auto foto’s gemaakt om de schade zo goed mogelijk in kaart te brengen. Deze hebben we zo goed mogelijk overgenomen op het formulier (wat niet mee viel, de gehele auto was beschadigd) en de medewerker tekende het formulier direct af zonder een blik te gunnen op de auto.
Verbaasd over de situatie maar blij dat we eindelijk op vakantie waren zijn we met de auto vertrokken. We hebben een heerlijke vakantie gehad en de auto heeft ons niet in de steek gelaten.

Totdat we op zaterdagochtend 9 juli rond 8 uur onze auto weer wilden inleveren. We stapten uit de auto en zagen een toerist samen met een medewerker felle discussies voeren over een schade aan de auto welke volgens de huurder al was voordat hij de auto meekreeg. De ruzie liep fel op en wij werden bang van de manier waarop Goldcar met zijn klanten omging.
Voor ons was nog een stel voor ons welke direct de sleutel in konden leveren zonder controle: “want ze hadden een volledige verzekering dus dat kwam wel goed”. Toen begon ik door te hebben waar Goldcar hun extra inkomen vandaan haalt.
En precies zoals verwacht: de medewerkster kwam naar ons toe en we wilden de sleutel graag afgeven. Omdat wij geen “extra” verzekering hadden afgesloten wilde ze graag samen met ons de auto controleren. Logisch!
Nog voordat wij instemden liep ze naar de auto, en tot onze verbazing ging ze direct op haar knieën voor de bumper zitten en zei zonder te kijken: “De onderkant is volledig beschadigd”. Wauw! We stonden perplex: zonder te kijken, direct op knieën voor de auto en concluderen dat het volledig beschadigd was? Dit had op video vastgelegd moeten worden, hoe zij zonder een bik te werpen onder de auto kunnen vaststellen dat dit vol krassen zat: met de hand niet voelbaar, maar toen we op de grond gingen liggen met een zaklamp erbij zagen we inderdaad wat krassen. Het was meer dan duidelijk dat dit vooraf al bekend was.
Gelukkig hadden we de rest van de auto goed in beeld gebracht, dachten we, en hoopten deze oplichting voor lief te nemen en met ons gezin alsnog het vliegtuig richting huis konden nemen.
Niet dus! De medewerkster haalde dezelfde truck nogmaals uit aan de onderkant van de achterbumper! En dat was het niet alleen… met haar neus bovenop de velgen ontdekte ze aan beiden kanten ook krasjes. Toen ik naderhand op de foto’s (welke we bij ophalen hebben gemaakt) keek was het niet in te zoomen op deze krasjes. Zo klein en niet zichtbaar.
Ze verzocht me mee te komen naar het kantoor om haar ‘schadeformulier’ te ondertekenen zodat we konden gaan. Maar ik weigerde. Ik wilde eerst gesproken hebben met mijn verzekeringsagent om te kijken hoe ik deze situatie kon oplossen. De medewerkster werd geïrriteerd maar mijn man belde toch eerst naar onze adviseur.
Ook deze was verontwaardigd en gaf al aan dat er weinig mogelijk was. Goldcar wist precies wat ze deden en de enige oplossing was niet tekenen.
Toen ik aangaf bij de balie dat ik weigerde te tekenen begon ze te dreigen: wij zouden niet mogen gaan voordat de formulieren waren ondertekend. Toen werd ik bang. Wat moeten we doen? We staan hier in Pisa, samen met onze zoon van 1,5 jaar oud en het laatste wat ik wil is de vlucht missen, en wie weet wat voor regels ik overtreed als ik niet teken? Door mijn angst heb ik toch de formulieren gepakt en snel een krabbel gezet. Toen ze me verzocht om het veld in te vullen wat bestemd was voor de klant (erboven stond: “Your version of the events and the vehicle you consider responsible fort he accident ). Ik gaf aan dat ik eerst wilde overleggen met mijn man (die buiten stond te wachten met onze zoon). Daar ging ze absoluut niet mee akkoord. Ze pakte het formulier en vulde zelf in welke schade er waar was aangericht.

Ik stond perplex en wilde niets liever dan zo snel mogelijk daar weg. Toen ik vroeg wat het ging kosten kon ze me dit niet vertellen. Binnen 10 dagen zou ik er e-mail te horen krijgen hoeveel er van mijn borg werd ingehouden.
Buiten stonden enkele vakantiegangers meer die hun medeleven en verontwaardiging wilden delen met ons. Voor ons een teken dat de zaken zoals hier zojuist gebeurde absoluut maffiapraktijken genoemd mogen worden.

We hebben bij thuiskomst direct contact gehad met de creditcardmaatschappij om het bedrag te blokkeren. Helaas kunnen zij dit niet direct doen. We moesten afwachten wat er ging gebeuren, eventueel daarna een onderzoek laten starten bij hen indien we er met het bedrijf niet uitkwamen.
Dezelfde dag is er tot onze grote schrik van onze 1100 euro borg 780 euro ingehouden!! Tot op de dag van vandaag geen bericht mogen ontvangen van Goldcar, geen schaderapport met bijbehorende kosten, geen overzicht van welk bedrag dan wel onder de CDW valt, helemaal niets.

Ik eis hierbij dat we het totale ingehouden bedrag, welke onrechtmatig is verkregen, binnen 5 werkdagen op onze rekening gestort krijgen. Indien dit niet het geval is zullen wij juridische stappen ondernemen. We kunnen aantonen hoe de auto vooraf er uitzag, we kunnen aantonen dat de medewerker namens mij delen van het formulier heeft ingevuld zonder mijn toestemming.

Zodra het bedrag an 780 euro is terruggeboekt op mijn rekening. En excuses voor de bedreigingen is op zijn plaats!

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Gold Car

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Gold Car nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Kitt