Klacht: Openstaande rekening na retour

Cerna1111 op 22 oktober 2017 over Wehkamp in de categorie Online Warenhuizen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Nadat ik een artikel volgens de regels retour had gezonden via een afgiftepunt, is dit zoekgeraakt. Ik heb zelf contact moeten opnemen om naar de status en terugbetaling te vragen. Normaal zou e.e.a. binnen vijf werkdagen worden afgedaan, bij mij heeft het ruim 7 weken geduurd. Nu heeft Wehkamp een terugbetaling gedaan en nadien begon een ondoorzichtelijk traject van het artikel wederom retour boeken, mij daarvan op 8 opeenvolgende dagen berichten te sturen, schijnbaar nogmaals een betaling aan te maken en op voor mij onbekende nummers proberen te storneren. Ik heb maar één betaling retour ontvangen, maar Wehkamp laat de factuur openstaan en houdt vol dat er nog een terugbetaling op hetzelfde nummer is geweest. Ik heb gevraagd om een bewijs maar dat krijg ik niet. Wel ontvang ik telkens een betaalverzoek voor de levering welke ik retour heb gezonden.

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden wanneer Wehkamp mij wettig en overtuigend kan bewijzen dat hetgeen zij verklaren juist is en er op de betaalrekening twee maal retour is gestort, zij de openstaande rekening verwijderen, op zijn minst een excuus geven en de zaak afdoen.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Wehkamp over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Wehkamp in behandeling genomen

Bericht van Wehkamp

6 jaren geleden - Geachte heer Cras, erg vervelend zoals deze retour is afgehandeld. De zaak is in behandeling bij onze afdeling Customer Care. Een collega van die afdeling zal via email contact met u opnemen om deze kwestie met u af te handelen.

Reactie van de melder van de klacht Cerna1111

6 jaren geleden - Inmiddels een bericht van genoemde afdeling ontvangen met excuses en de mededeling dat de rekening inmiddels op 0 (nul) staat. Snelle reactie, nu maar hopen dat dit definitief is.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Wehkamp een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Wehkamp

Heeft op 23 oktober 2017 om 09:42 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Het is fijn om te horen dat er een passende oplossing aangeboden kon worden en dat de rekening weer op nul staat. Ik snap dat dit een nogal verwarrende situatie is geweest. We doen ons best om dit in de toekomst te voorkomen. Nogmaals onze oprechte excuses voor al het ongemak!

Met vriendelijke groet,
webcareteam wehkamp

Reactie van de melder van de klacht Cerna1111

6 jaren geleden - Op 30 oktober kreeg ik de volgende melding van Wehkamp; "Mijn excuses dat dit u is overkomen. Graag vermeld ik u dat ik het al voor u heb geregeld en kunt u dit terug zien in mijn facturen. Vertrouw erop dat dit niet meer zal gebeuren. Het was mij een genoegen u van dienst te mogen zijne en wens u een fijne dag verder Met vriendelijke groet, Klantenservice wehkamp". Daarna een mail met de volgende inhoud: "Om u tegemoet te komen, ontvangt u van ons een cadeaubon ter waarde van 10 euro. Uw unieke 16-cijferige code is: xxx De cadeaubon is geldig tot 1 jaar na verzending van dit bericht. Nogmaals onze excuses voor het ontstane ongemak en veel plezier met uw wehkamp cadeaubon. Met vriendelijke groet, Klantenservice wehkamp". Vandaag, één week later, 05-11-2017, nog maar even "Mijn rekening" bij Wehkamp gecheckt en wat blijkt? Jawel, net wat ik al dacht. De rekening staat nog steeds OPEN, of ik maar wilde betalen én met de vermelding erbij dat er géén betaalde rekeningen zijn gevonden dit keer. Betalingsbewijzen, facturen en bankafschriften zijn in mijn bezit! Hierop heb ik Wehkamp het volgende bericht; "Gezien de ervaringen vandaag nog maar even gecheckt op mijn rekeningen bij u en wat blijkt? Jawel, de rekening staat nog voluit open! Of ik nog maar even €109,95 aan u wil betalen met de vermelding erbij dat er "geen betaalde facturen zijn gevonden." Ik heb de betaalbewijzen in bezit! Ik doe een printscreen van vandaag, 05-11-2017, hierbij en de download vanuit uw site zodat u ziet wat ik heb vastgesteld. Ik had het volste vertrouwen dat het deze keer opgelost was. Te meer daar u er een fooi van €10,00 voor de moeite bij verstrekt had. Gezien de hoogte daarvan, je kan er niet eens een mooi bosje bloemen voor kopen, had ik beter kunnen weten. Ik geef u bij deze een laatste kans om dit per direct recht te trekken, de rekening op NUL te stellen en op een correcte manier dit toch wel simpele boekhoudkundige handeling tot een goed einde te brengen. Gebeurt dit niet dan tref ik maatregelen en zijn de gevolgen daarvan voor u. Ik stel u dan verantwoordelijk voor alle kosten en stel u in gebreke." Niet dat ik er op reken dat het deze keer wel goed wordt opgelost, maar geen reactie gun ik ze niet.

Bericht van Wehkamp

6 jaren geleden - Goedemorgen, Wat uiterst vervelend dat er alsnog een saldo naar voren is gekomen. Dit moet even goed nagekeken worden. Ik heb de vraag wederom bij de betreffende afdeling neergelegd met de vraag deze kwestie zsm te bekijken. Onze excuses voor het ontstane ongemak. Met vriendelijke groet, webcareteam wehkamp

Reactie van de melder van de klacht Cerna1111

6 jaren geleden - Vandaag, 9/11 (nine-eleven) staat de rekening nog steeds open. Navolgend bericht verzonden, ik ben het zat! Op 05 november 2017 heb ik u gemaand, na diverse beloften en toezeggingen van u, om per direct de rekening op NUL te stellen. U hebt hieraan niet voldaan, de rekening staat nog open. Ook meldt u nog steeds dat er geen betaalde facturen zijn gevonden. U hebt daarnaast niet de basisbeleefdheid gehad om mij, deze week, omtrent het e.e.a. te informeren. M.i. een grove schande. Ik voel dit als laster, een provocatie tot een valse beschuldiging als zou ik een schuld aan/bij u hebben. Mijn eer als eerlijke consument en goede betaler is aangetast. Ik geef u bij deze de laatste kans om aan het door mij gevraagde én door u beloofde vóór dit week-end te voldoen. Hierna zal ik aangifte doen bij de Officier van Justitie wegens smaad of laster conform artikel 261 en/of 262 Wetboek van Strafrecht. Daarnaast zal ik brede rugbaarheid geven aan uw houding en handelen in de meest brede vorm van media wat mogelijk is. Ik stel u officieel in gebreke en houdt u verantwoordelijk voor alle kosten die uit dit handelen of nalaten voortvloeien.

Bericht van Wehkamp

6 jaren geleden - Goedemorgen, Wat vervelend om te horen dat de kwestie nog niet is opgelost. Wij gaan dit zo snel mogelijk voor je uitzoeken, er zal later vandaag telefonisch contact met je worden opgenomen. Ik hoop dat het daarmee opgelost kan worden. Mijn excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, webcareteam wehkamp

Reactie van de melder van de klacht Cerna1111

6 jaren geleden - Vandaag, 10-11-2017 heeft Wehkamp via dit medium en via de telefoon gereageerd. Zij hield vol dat ik had verklaard dat de rekening op een gegeven moment op nul stond, echter, dat was een opmerking van Wehkamp zelf. Het staat echter onder een kopje in deze rubriek wat anders doet vermoeden maar dat ligt aan de lay-out, denk ik. Rekening gecheckt en het staat nu eindelijk echt op nul en wordt vermeld dat de facturen zijn betaald. Ik zal mij voortaan wel drie keer bedenken voor dat ik nog eens iets koop bij Wehkamp. Jammer van de cadeaubon waarmee men mij toch aan hen probeert te verplichten. Het zou hen sieren om een geste te doen zonder verplichtingen, maar ja.

Cerna1111

Heeft op 10 november 2017 om 09:44 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Vandaag, 10-11-2017 heeft Wehkamp via dit medium en via de telefoon gereageerd. Zij hield vol dat ik had verklaard dat de rekening op een gegeven moment op nul stond, echter, dat was een opmerking van Wehkamp zelf. Het staat echter onder een kopje in deze rubriek wat anders doet vermoeden maar dat ligt aan de lay-out, denk ik. Rekening gecheckt en het staat nu eindelijk echt op nul en wordt vermeld dat de facturen zijn betaald. Ik zal mij voortaan wel drie keer bedenken voor dat ik nog eens iets koop bij Wehkamp. Jammer van de cadeaubon waarmee men mij toch aan hen probeert te verplichten. Het zou hen sieren om een geste te doen zonder verplichtingen, maar ja.
Ik heb hier de keuze tussen een duim op of neer. Ik heb neer gekozen want het verdient zeker geen schoonheidsprijs.

Bericht van Wehkamp

6 jaren geleden - Goedenavond, Ik begrijp uit de reactie dat het probleem inmiddels is opgelost. Ik hoor het graag als we jou nog ergens anders mee van dienst kunnen zijn. Bij deze hoop ik je voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, webcareteam wehkamp

Alle klachten die gemeld zijn door Cerna1111