Klacht: Opeens dreiging met dagvaarding

op 19 oktober 2016 over Syncasso in de categorie Incassobureaus

Ik heb vorig jaar in maart 2015 contact gehad met of groenewegen of syncasso over een bedrag dat nog zou open staan met de NS. ik heb gevraagd om bewijs waar het bedrag is op gebaseerd. Ik heb daarvoor al meerere malen bewijzen verstuurd dat alles is betaald, maar nooit serieus antwoord op gehad. Ik wacht al sinds vorig jaar (1,5 jaar terug) op een antwoord waar het bedrag nu op gebaseerd is, Nooit antwoord gehad. Maar vandaag ligt er opeens een brief op de mat. Dat er over een paar dagen een deurwaarder zal komen om een dagvaarding te brengen. Voor de rest helemaal niks erbij, geen documenten wat het bedrag is, waar het bedrag op gebaseerd is, helemaal niks. Dat was het enige. Dat er sinds maart 2015 geen contact is geweest (dat klopt, ik wacht nog steeds) en dat het nu maar voor de rechter moet.. Wait whut?

Als alles is ingetrokken, daarnaast eis ik een excuses. Ze veroorzaken onnodig stress bij mensen, zijn ontzettend chaotisch, hebben geen idee wat ze versturen en doen niks met je reacties. Ik begrijp dit echt niet. Als ik ze iets schuldig was geweest dan had ik betaald.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Syncasso over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Syncasso in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Syncasso een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Syncasso

Heeft op 02 november 2016 om 17:07 geantwoord

In de bovenstaande kwestie heeft Syncasso op 2 november jl. een email verstuurd naar de betrokkene, waarin wij de gang van zaken met betrekking op het betreffende dossier aan de betrokkene hebben toegelicht. Tevens hebben wij onze excuses aangeboden voor de lange tijd dat het dossier stil heeft gelegen. Wij vertrouwen er op deze klacht hiermee naar behoren te hebben afgehandeld.

Bericht van Syncasso

1 maand geleden - Syncasso heeft de situatie inmiddels rechtstreeks met betrokkene besproken. Dit zal zij op deze plaats niet nogmaals doen. Wel wenst Syncasso hier te benadrukken dat NS degene is, die een vordering meent te hebben op de betrokkene. Wanneer betrokkene de uitleg van Syncasso met betrekking tot de vordering niet toereikend vindt, dan dient hij hier verder contact over op te nemen met de NS.

Heeft op 04 november 2016 om 12:12 geantwoord

Syncasso heeft helemaal niet persoonlijk met de betrokkene gesproken. Ik heb enkel een email gehad. Meer niet. Toen wij het abonnement hebben aangevraagd stond er nergens dat er vooraf betaald moest worden. Sterker nog, wij hebben meerdere malen gebeld met de NS om te vragen waar het abonnement bleef, we hebben zelf geprobeerd te cancelen. Ook dat faalde. Op 8 januari 2014 is dan eindelijk het abonnement geleverd en let wel ZONDER dat er betaald is. Op 16 januari is het eerste termijn voor januari betaald. Vertel mij.... waarom moet ik voor december betalen? Ik had geen abonnement. Heb zelf de treinkosten betaald met toenmalige ov chipkaart en losse kaartjes. Ik word hier moe van. Alsjeblieft dagvaard ons. We zitten erop te wachten. We weten namelijk (dankzij onze rechtsbijstand verzekering) dat we in ons recht staan.

Alle klachten die gemeld zijn door vosjaco1977